وعده ترامپ برای استخدام ۱۰ هزار مامور مرزبانی

اقتصاد ایران: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد اگر در انتخابات پیش رو پیروز شود، ۱۰ هزار نیروی مرزبانی بیشتر را استخدام می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 اعلام کرد اگر در انتخابات 5 نوامبر پیروز شود، از کنگره می خواهد تا دستمزد ماموران اداره گمرکات و حفاظت مرزی افزایش یابد تا در نهایت 10 هزار مامور جدید در این اداره استخدام شوند.

وی در جمع پرشور هوادارانش در پرسکات ولی آریزونا، افزود: برای دست یابی به هدف استخدام 10 هزار نیروی مرزبانی جدید، ما باید آنها را استخدام کنیم. ما به شدت به آنها احتیاج داریم. ما باید از ماموران کهنه کار و با سابقه بخواهیم تا ما را ترک نکنند.

ترامپ تصریح کرد من پس از پیروزی ، از کنگره می خواهم تا به سرعت افزایش 10 درصدی حقوق ماموران مرزبانی را تصویب کند و 10 هزار دلار بیشتر را برای حق نگه داری و استخدام آنها اختصاص دهد. اقدامی که مدت های زیادی است انجام نشده است.

این در حالی است که کنگره آمریکا در آخرین لایحه سالانه بودجه دفاعی، با افزایش میزان مزد اضافه کاری برای برخی ماموران گشت مرزی موافقت کرد. علاوه بر این، کنگره اوایل سال جاری اعلام کرد که پیشنهاد استخدام 30 هزار نیروی جدید را ارائه کرده است.

در همین حال دونالد ترامپ باعث مسدود ماندن لایحه دو حزبی امنیت مرزی در اوایل سال جاری شده که در آن استخدام 1500 نیروی بیشتر برای گمرکات و گشت مرزی و 1600 مامور بیشتر برای اداره پناهندگی درخواست شده بود.در حال حاضر حدود 20 هزار مامور گشت مرزی فعالیت می کنند. هریس ترامپ را به اعمال فشار بر جمهوری خواهان کنگره برای عدم تویب لایحه امنیت مرزی و استفاده از این عامل برای اهداف سیاسی متهم کرده است.  

موضوع مهاجرت و امنیت مرزی، جزو مهم ترین موضوعات مورد توجه رای دهندگان در ایالت آرزوناست و این اظهارات ترامپ در این ایالت به معنای تقاضای ویژه وی از رای دهندگان جمهوری خواه و رای دهندگان ایالت های چرخشی است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود، مواضع قبلی سیاسی خود از جمله معافیت مالیات بر انعام و مزد اضافه کاری را بیان کرد.

این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری بایدن، حدود 7 میلیون مهاجر غیرقانونی در حال عبور از مرز مکزیک با آمریکا دستگیر شده اند. آماری که موجی از انتقادات را از سوی جمهوری خواهان علیه بایدن برانگیخته است.

روز گذشته دونالد ترامپ بار دیگر عملکرد کامالا هریس را درباره مهاجرت و مهاجران غیرقانونی مورد انتقاد قرار داد و هریس را مقصر اصلی خشونت های مسلحانه، معضلات مرزی و تورم بالا در کشور دانست.

ترامپ، هریس را مقصر اصلی اجازه دادن به موج ورود افراد خطرناکی دانست که وارد کالیفرنیا شده اند در حالی که معاون رئیس جمهور بوده است. ترامپ افزود: هریس ارتشی از دشمنان غیرقانونی را از سیاه چال های جهان سوم وارد کشور کرده است. آنها حالا با خوشحالی در کالیفرنیا زندگی می کنند.

وی پیشتر نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر آرورای ایالت کلرادو، اظهار کرد مهاجران غیرقانونی که شهروندان آمریکا را می‌کشند باید اعدام شوند.

وی حدود دو هفته پیش نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت حساس پنسیلوانیا، بار دیگر به مهاجران غیرقانونی حمله کرد و آنها را افرادی وحشی و خطرناک نامید.

روز قبل از آن نیز، ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین، مهاجرانی را که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور و مرتکب جرم و جنایت می‌شوند، «هیولا» و «قاتلان سرد سنگی» و «حیوانات پست» نامید.

این در حالی است که ترامپ در هفته های اخیر منتهی به انتخابات، توجه ویژه‌ای را بر روی موضوع مهاجران غیرقانونی معطوف کرده و بارها در سخنان انتخاباتی خود از اخراج گسترده این افراد از خاک آمریکا سخن گفته است. نظرسنجی های نیز نشان می دهد اغلب رای دهندگان نیز ترامپ را فرد بهتری در مقایسه با هریس برای غلبه بر بحران مهاجران غیرقانونی می دانند.

چندی قبل جی‌دی ونس معاون دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، اظهار کرد که در آغاز به کار دولت ترامپ، یک میلیون مهاجر را از کشور اخراج می‌کنند. دونالد ترامپ بارها وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگترین و گسترده‌ترین موج اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را آغاز خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی وال استریت ژورنال حاکی از افزایش روند حمایت از ترامپ در ایالت های چرخشی است به طوری که هریس با اختلاف 2 درصد در ایالت‌های آریزونا، جورجیا و میشیگان از ترامپ پیش است درحالیکه رئیس جمهور سابق در ایالت نوادا 6 درصد و در پنسیلوانیا 1 درصد از معاون رئیس جمهور پیش است. همچنین شرایط دو نامزد در کارولینای شمالی و ویسکانسین مساوی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ