جایزه دولت کویت برای کنترل بیماری‌ها به دکتر ایرانی

اقتصاد ایران: هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) با حضور وزیر بهداشت ایران و نمایندگان کشورهای عضو، از 22 تا 26 مهرماه با شعار «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نمایندگان سایر کشورهای عضو از 22 تا 26 مهرماه در دوحه قطر برگزار می‌شود. این اجلاس یکی از مهم‌ترین رویدادهای منطقه‌ای در راستای تصمیم‌سازی و تعیین سیاست‌های سلامت در منطقه است.

این نشست شامل سه بخش اصلی شامل پیش‌اجلاس، بخش تخصصی و نشست‌های جانبی خواهد بود. طبق دستور کار اعلام شده، 11 سند فنی که در نشست‌های گذشته به تصویب رسیده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و کشورهای عضو گزارشی از پیشرفت‌های خود در این حوزه‌ها ارائه خواهند داد. علاوه بر این، چهار سند فنی جدید نیز در جریان این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت ایران، در روز سه‌شنبه 23 مهرماه به ایراد سخنرانی درباره مسائل مختلف سلامت در منطقه خواهد پرداخت. در این سخنرانی، وضعیت بیماری‌هایی مانند تب دانگی و آبله میمونی در کشورهای منطقه، همچنین وضعیت سلامت در غزه و لبنان و دستاوردهای ایران در حوزه سلامت علیرغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در پایان مراسم افتتاحیه، جایزه دولت کویت برای کنترل بیماری‌های سرطان، قلبی عروقی و دیابت به دکتر داوود خلیلی، عضو هیات علمی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اهدا خواهد شد.

همچنین در حاشیه این نشست، وزیر بهداشت ایران با وزرای بهداشت کشورهای عضو و مسئولان سازمان جهانی بهداشت از جمله دکتر تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و دکتر حنان بلخی، مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ