۱۲ درصد معلولان تحت پوشش بهزیستی بوشهر کم‌بینا یا نابینا هستند

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۲ درصد معلولان تحت پوشش بهزیستی بوشهر کم‌بینا یا نابینا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر معلول در این استان سه هزار و ۸۰۰ نفر نابینا و کم بینا هستند.

وی ضمن تبریک روز جهانی نابینایان (عصای سفید) به روشندلان اضافه کرد: در حال حاضر به هر نفر نابینا ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌شود که در این خصوص معلولان شدید که نیاز به نگهداری داشته باشند نیز ماهانه ۳۰ میلیون ریال حق پرستاری دریافت می‌کنند.

کرمی با یادآوری اینکه معلولانی که امکان کار ندارند نیز پنج تا ۲۵ میلیون ریال هزینه معیشت دریافت می‌کنند گفت: تجهیزات توانبخشی شامل انواع عصاهای سفید، ساعت گویا، ماشین تحریر بریل نوع ایرانی)، دستگاه ضبط و پخش دیجیتال، شطرنج رایگان در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: هرچند در زمینه فضا سازی محیط در بوستان‌ها و اماکن عمومی برای حضور معلولان در سالیان اخیر اقداماتی انجام شده است اما هنوز کمبودهایی برای حضور مستقل این افراد وجود دارد که نیازمند عزم همگانی برای برون رفت از وضعیت موجود است.

کرمی ادامه داد: در راستای برنامه‌های فرهنگی جهت عزیزان نابینا ۴۰ نفر نفر در قالب یک کاروان به مشهد مقدس صورت گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: در راستای دیدار نابینایان با مسئولین استان برنامه‌های دیدار با استاندار، مدیر کل بهزیستی و جشنی با حضور این عزیزان تدارک دیده شده است.

کرمی گفت: بر اساس مفاد قانون حمایت از معلولان سه درصد شمار استخدامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی باید به معلولان اختصاص یابد که این مهم در گذشته اجرایی نشده بود و امسال برای نخستین بار آزمون استخدامی ویژه معلولان برای جذب چهار هزار و ۸۰۰ نفر برگزار شد که در استان بوشهر نیز ۱۴۸ نفر شرکت کردند که از این شمار ۲۷ نفر پذیرفته شده اند.

وی اضافه کرد: در قانون جامع حمایت از معلولان ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش کارهای اپراتوری باید به جامعه هدف معلولان اختصاص یابد که این مهم بدرستی اجرایی نشده این درحالی است که ۸۵ نفر بیکار دانش آموخته لیسانس و فوق لیسانس و سه نفر نیز در مقطع دکتری در استان بوشهر وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ