ارکستر بزرگ مهربانی در برج میلاد به صحنه رفت

اقتصاد ایران: کنسرت ارکستر بزرگ مهربانی به رهبری و آهنگسازیِ سلمان سالک و با حضور ۱۲۰ نوازنده و خواننده در برج میلاد برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارکستر بزرگ مهربانی سال گذشته با دو اجرای موفق در تالار وحدت کار خود را آغاز کرد. امسال اما اجرای این ارکستر به برج میلاد منتقل شد تا این ارکستر امکانات بهتری از نظر فنی، برای اجرایش در اختیار داشته باشد.

ارکستر بزرگ مهربانی شنبه 21 مهر 1403 در برج میلاد و در میان استقبال مخاطبان روی صحنه رفت. در این ارکستر 150 نوازنده و خواننده عضو هستند که در اجرای برج میلاد و به دلیل محدودیت‌های صحنه‌ای، 120 نوازنده روی صحنه رفتند.

 

این کنسرت شامل دو بخش بود که در بخش نخست 6 قطعه و در بخش دوم چهار قطعه‌ی دیگر نواخته و خوانده شد.

بخش نخست:
تصنیف «ای یار من» با شعری از مولانا، قطعه «طلب» در دستگاه شور(بی کلام)، تصنیف «زندان شب یلدا» با شعری از هوشنگ ابتهاج(ه.الف سایه)، چهارمضراب و تصنیف «درد گُنگ» با شعری از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سایه) و رِنگ «مازنی» قطعه‌ای بی‌کلام، براساس موسیقی محلی مازندران.

بخش دوم:
تصنیف یار دلنواز با شعری از حافظ، آواز «در این شبها» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی - همنواز آواز سلمان سالک، تصنیف «مژده آزادی» با شعری از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سایه) و تصنیف «ای ایران» آهنگی از روح الله خالقی با شعری از حسین گل گلاب.

سلمان سالک در یادداشتی درباره اجرای ارکستر بزرگ مهربانی نوشته است:
«این دومین باری است که ارکستر بزرگ مهربانی به روی صحنه می‌رود. این ارکستر شامل 150 نوازنده و خواننده است که در این اجرا به دلیل محدودیت ابعاد سن در برج میلاد، 120 نفر از آنان اجرا می‌کنند. آنچه پیش‌رو دارید، تجربه‌ای‌ست حاصل از کنار هم قرار گرفتن سازهای زهی مضرابی، بادی، کوبه‌ای و آواز ایرانی در کنار هم به شکل یک ارکستر بزرگ، که به منظور اجرای قطعاتی با فواصل موسیقی دستگاهی به صورت چندصدایی برای سازها و همخوانان موسیقی ایرانی توسط اینجانب ساخته و تنظیم شده است.»

ارکستر بزرگ مهربانی اجرای خود را به همت موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی به صحنه برد. مسئولان این ارکستر امیدوارند تا با تداوم در اجراهای این ارکستر، فضایی برای پیشرفت و فعالیتِ نوجوانان و جوانانِ هنرمند ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ