آغاز مانور نظامی ناتو در شمال اروپا

اقتصاد ایران: مانور هسته‌ای از قبل برنامه ریزی شده ناتو با شرکت ۲۰۰۰ نظامی از ۱۳ کشور عضو این ائتلاف نظامی و با حدود ۶۰ جنگنده از امروز دوشنبه در شمال اروپا آغاز می‌شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، ناتو رزمایش دفاعی برنامه ریزی شده خود با تسلیحات هسته‌ای را از امروز دوشنبه آغاز می کند.

در روزهای آینده آموزش سناریوی وحشتناک جنگ هسته‌ای در آسمان اروپای غربی برگزار می شود. هدف از این مانور ارسال پیامی به روسیه عنوان شده است.

به این ترتیب از امروز دوشنبه ناتو مانور سالانه خود را برای دفاع از قلمرو ائتلاف با سلاح های هسته‌ای آغاز می کند. بر اساس اطلاعات دفتر مرکزی این ائتلاف نظامی در بروکسل، حدود 2000 پرسنل نظامی از هشت پایگاه هوایی در دو هفته آینده در رزمایش "ظهر ثابت قدم" شرکت خواهند کرد. این مانورهای هوایی شامل آموزش با بیش از 60 هواپیما خواهد بود. اینها شامل جت‌های جنگنده مدرن با قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا، بمب‌افکن‌های دوربرد، و همچنین هواپیماهای نظارتی و تانکری است.

امسال محل برگزاری این مانور به ویژه پایگاه های نیروی هوایی در بلژیک و هلند و همچنین حریم هوایی بر فراز انگلیس، دانمارک و دریای شمال است. هواپیماهای درگیر در این مانور در مجموع از 13 کشور ناتو از جمله آلمان می آیند.

ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرده که مانور "ظهر ثابت قدم" واکنشی به جنگ روسیه علیه اوکراین نیست و از هیچ سلاح زنده استفاده نخواهد شد. این ائتلاف در عین حال تاکید کرد: با این وجود، این رزمایش همچنین باید سیگنال روشنی را به مسکو ارسال کند مبنی بر اینکه ناتو آماده است تا در صورت بروز بدترین شرایط، با سلاح‌های هسته‌ای از خود دفاع کند.

مارک روته، دبیرکل ناتو در آغاز این مانور گفت: بازدارندگی هسته‌ای پایه و اساس امنیت ائتلاف است. وی افزود: "ظهر ثابت قدم" پیامی روشن به هر حریف می فرستد؛ ناتو از همه متحدان محافظت و دفاع خواهد کرد.

ناتو هیچ اطلاعاتی در مورد سناریو یا جزئیات این رزمایش ارائه نکرده است. به گفته کارشناسان نظامی، در این رزمایش ها که به طور منظم در ماه اکتبر برگزار می شود، نحوه انتقال ایمن تسلیحات هسته ای آمریکا از مراکز زیرزمینی به هواپیما و نصب آنها در زیر جت های جنگنده تمرین می شود. اما در طول پروازهای آموزشی، هواپیما بدون بمب پرواز می کند.

طرح به اصطلاح اشتراک هسته‌ای ناتو تصریح می‌کند که در مواقع اضطراری، سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا نیز می‌توانند از هواپیماهای کشورهای شریک خارج شوند و سپس، برای مثال، علیه نیروهای مخالف استفاده شوند.

بر اساس اطلاعات رسمی تایید نشده، گفته می شود که سلاح های هسته‌ای ایالات متحده آمریکا برای مثال در شمال ایتالیا، بلژیک، هلند و بوشل در راینلاند-فالتز ذخیره می شود. ارتش آلمان اخیراً با جت های تورنادو در تمرینات "ظهر ثابت قدم" شرکت کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ