استانکزی: وحدت ملی یک نیاز اساسی در افغانستان است

اقتصاد ایران: معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان طی نشستی در کابل اظهار داشت وحدت ملی در این کشور ضروری و یک نیاز اساسی برای پیشرفت و ثبات است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر محمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان طی نشستی در کابل بر اهمیت وحدت ملی در افغانستان تأکید کرد و آن را به‌عنوان یک نیاز اساسی برای پیشرفت و ثبات این کشور معرفی کرد.

وی با اشاره به چالش‌های گذشته، از افغان‌ها خواست تا با کنار گذاشتن قوم‌پرستی و اختلافات، به همبستگی و همکاری ملی روی آورند.

استانکزی گفت: «من امیدوارم که خداوند این وطن را برای ما بسازد و به مردم ما توفیق دهد که همه با اتحاد، دست به دست هم بگذاریم و متحد بایستیم. این کشور، کشور همه ماست و این وطن متعلق به تمام اقوام است».

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان همچنین بر حق برابر هر افغان تأکید کرد و اظهار داشت: «در این کشور هر فرد به طور مساوی حق دارد. هیچ‌کس حق ندارد به افغان دیگری بگوید که تو چه کسی هستی، از کجا آمده‌ای و چه می‌کنی. این حق هر افغان است و هر کس می‌تواند در پیشرفت این کشور سهم فعال بگیرد».

وی همچنین از چهره‌های سیاسی افغانستان خواست تا به این کشور بازگردند و در ساختن آینده‌ای بهتر برای افغانستان مشارکت کنند.

استانکزی در ادامه به نقش مثبت مهاجران افغان در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: مهاجران ما بار روی دوش کسی نیستند، کار می‌کنند و زحمت می‌کشند.

معاو سیاسی وزارت خارجه طالبان تاکید کرد وحدت ملی می‌تواند به‌عنوان یک عامل کلیدی در ایجاد ثبات و پیشرفت در افغانستان عمل کند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ