بررسی ابعاد پروژه احداث تونل شهید متوسلیان

اقتصاد ایران: با حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران و کارشناسان، ابعاد مختلف احداث تونل شهید متوسلیان مورد بررسی قرار گرفت.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه‌ای با هدف بررسی ضرورت یا عدم ضرورت احداث تونل شهید متوسلیان با حضور سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران، هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پوریا علیمردانی؛ مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تهران و تعدادی از اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه عمرانی و ترافیک برگزار شد.

در ابتدای جلسه، هادی حق‌بین با تأکید بر رعایت اسناد بالادستی و برگزاری جلسات تخصصی در اجرای پروژه اظهار کرد: مشاهده میدانی از پروژه‌های مشابه و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک از دیگر اقداماتی است که انجام داده‌ایم. برای آغاز پروژه، آمادگی‌های لازم را داریم و با تکمیل تجهیزات، کارگاه‌ها احداث خواهند شد.

وی همچنین به وجود مطالعات زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل پروژه اشاره کرد و افزود: در طول دو سال گذشته، جلسات جدی در خصوص این پروژه برگزار شده و مقیاس این تونل در خاورمیانه وجود ندارد.

مهرداد تقی‌زاده؛ کارشناس حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک، به تبعات احتمالی احداث تونل اشاره کرد و گفت: شکی نیست که با احداث تونل، ترافیک موقتاً روان می‌شود، اما این روانی در یک نقطه ممکن است منجر به ایجاد راهبندان در مسیرهای دیگر شود. جذابیت سفرهای بی‌ترافیک ممکن است باعث افزایش استفاده از خودروی شخصی شود و در نتیجه تقاضای بیشتری ایجاد کند.

وحید قارداشی؛ کارشناس حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک نیز پرسش کرد که آیا ساخت تونل برای تهران اولویت دارد و آن را از نظر عدالت اجتماعی بررسی کرد.

مهدی حسن‌زاده؛ دیگر کارشناس حوزه حمل‌و‌نقل، به اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی‌شده برای ساخت این پروژه اشاره کرد و گفت: این اعتبار می‌تواند به جای عمران، برای پاسخ به نیازهای حمل‌و‌نقل عمومی هزینه شود.

محمدحسین نوروزی؛ دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران، نیز گفت: مطالعات این پروژه بسیار گنگ است و هنوز هیچ چیز نهایی در خصوص مباحث سرمایه‌گذاری مشخص نشده است.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به مطالعات ترافیکی و اقتصادی پروژه گفت: باید به‌طور دقیق مشخص شود که چه میزان هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده و مطالعات ترافیکی چگونه و توسط چه سازمانی انجام می‌شود.

وی همچنین درباره دسترسی‌های تونل شهید متوسلیان اظهار کرد: موضوع نامشخص این است که آیا این تونل فقط برای کسانی است که می‌خواهند از میدان سپاه به آزادگان بروند یا می‌توان از سایر خیابان‌ها نیز وارد تونل شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه در خصوص احداث یا عدم احداث تونل شهید متوسلیان، باید جلسات تخصصی و کارشناسی دیگری برگزار شوند. نظرات متخصصان حاضر در جلسه امروز همگی به‌عنوان سند معتبر هستند.

وی اضافه کرد: ممکن است نیازها و مدل‌ها در طول زمان تغییر کرده باشند و لذا لازم است مطالعات و بررسی‌ها به‌صورت اقناعی انجام شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ