ضرورت تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل از نگاه یک رسانه غربی

اقتصاد ایران: یک رسانه آلمانی در مطلبی تحریم تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی را تنها ابزاری دانست که باید برای پایان جنایت این رژیم علیه آن به کار گرفته شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" در مطلبی انتقادی از رژیم صهیونیستی و بویژه "بنیامین نتانیاهو"، رهبری این رژیم اشغالگر نوشت که "بنیامین نتانیاهو" چندین بار نشان داده که چقدر به سازمان ملل بی توجه است و ارتش رژیم صهیونیستی نیز توجه چندانی به این مسئله نشان نمی دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: در روزهای اخیر، چندین نیروی حافظ صلح سازمان ملل که در جنوب لبنان مستقر هستند، زیر آتش بمباران های اسرائیل قرار گرفته‌اند. اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار خروج آنها از منطقه است و اعلام کرده که در غیر این صورت، نمی تواند امنیت آن ها را تضمین کند.

در ادامه این مطلب آمده است: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس پس از جنگ لبنان در سال 2006 را بر عهده داشتند. تقریباً 10000 سرباز سازمان ملل از بیش از 40 کشور در لبنان مستقر هستند. آنها همچنین نتوانستند از تشدید تنش فعلی در منطقه جلوگیری کنند. حالا یونیفیل بار دیگر بین دو جبهه گیر کرده است و ارتش رژیم صهیونیستی را به برنامه ریزی قبلی متهم می کند.

در این شرایط آلمان هم به کشورهای عضو ارائه بیانیه‌ای پیوسته که توسط 40 کشور درگیر در مأموریت سازمان ملل در لبنان امضا شده است. این سازمان حملات به نیروهای حافظ صلح را محکوم می کند و خواستار پایان فوری این حملات شده است. برخی کشورها واکنش تندتری به این مسئله نشان داده‌اند. ایتالیا از "جنایت جنگی" توسط رژیم صهیونیستی صحبت کرد و سفیر این رژیم را به دلیل این اقدام احضار کرد. دولت فرانسه نیز مشابه این اقدام را انجام داد.

"پدرو سانچز"، رئیس‌جمهور اسپانیا و "امانوئل ماکرون"، رئیس‌جمهور فرانسه نیز از این مسئله حمایت کردند که سلاح‌هایی که می‌تواند در درگیری‌های لبنان و نوار غزه به اسرائیل استفاده شود، دیگر نباید برای اسرائیل تامین شود. در همین راستا کشتی هایی که برای اسرائیل اسلحه حمل می کنند، در حال حاضر اجازه ورود به بنادر اسپانیا را ندارند.

از سوی دیگر، "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان اخیراً در سخنانی در پارلمان آلمان تأیید کرد که دولت او می‌خواهد به تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

نویسنده در ادامه این مطلب تاکید کرد: تحریم تسلیحاتی تنها زبانی است که نتانیاهو می فهمد. کسانی که از این ابزار فشار استفاده نمی کنند، در هنگام حمله به سربازان سازمان ملل متحد شریک اسرائیل هستند - و بنابراین به نظم بین‌المللی که سازمان ملل متحد برای حمایت از آن ایستاده است حمله می کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ