صادرات خراسان جنوبی ۳۹۳ میلیون دلار ارزآوری داشته است

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از ارزآوری ۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلاری صادرات استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: میزان صادرات خروجی از گمرکات استان از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تن بوده است.

وی ارزش دلاری این میزان صادرات را ۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار عنوان و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده است.

وی گفت: کالاهای این تعداد کامیون به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار بوده است.

جعفری افزود: این کالاهای ترانزیتی شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل برگشت درآمد ارائه خدمات صادراتی در بازارچه مرزی ماهیرود ابلاغ شده که در زمینه توسعه زیرساخت‌های مرز هزینه خواهد شد.

وی افزود: تعداد نازل‌های سوخت در جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مرز ماهیرود از هشت نازل به ۱۰ نازل در مدت یک ماه آینده باید افزایش یابد و گزارش عملکرد آن ارائه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ