کشاورزان گلستانی کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند

اقتصاد ایران: گرگان-سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: امسال کشاورزان گلستانی کود یارانه ای فسفات دی آمونیوم دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از کود دی آمونیوم فسفات جهت غنی کردن خاک‌های زراعی و باغی باید این کود در سبد کودی تمامی کشت‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به هدف اساسی تأمین امنیت غذای کشور و تولید مطلوب محصولات اساسی به ویژه گندم دست یابیم.

وی افزود: با توجه به آغاز کشت پاییزه و نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۱۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین کرده که هم اکنون در مرحله اول مقدار ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن بر روی آب‌های کشور ایران در حال حمل به بندر امام خمینی است و روز آینده به بندر خواهد رسید که مقداری از این کود به استان گلستان تعلق خواهد گرفت.

محمدی اظهار کرد: این کود برابر هماهنگی بعمل آمده با وزارت متبوع برای تمامی محصولات زراعی و باغی با قابلیت صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی را دارد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، با بیان اهمیت تأمین کود فسفات دی آمونیوم(DAP) افزود: کود فسفات دی آمونیوم یکی از انواع کودهای فسفاته است به دلیل داشتن عیار بالای مواد غذایی (۴۶ درصد فسفر قابل جذب و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه شدن از جمله کودهای بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: فسفر موجود در این کود اسیدیته مؤثر را حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می‌شود به منظور مصرف دقیق این کود، مراجعه به نتایج آزمون آب و خاک مزرعه ضروری است.

به گفته محمدی، هر کیسه ۵۰ کیلویی کود فسفات دی آمونیوم به صورت یارانه‌ای توسط این شرکت با قیمت ۸۰۶ هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ