آئین عزاداری سنتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا می‌شود

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)،آئین عزاداری سنتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران خوردبین‌مقدم صبح دوشنبه همزمان با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع خبرنگاران گفت: به همین مناسبت برنامه‌هایی از سوی کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در این ایام تحت عنوان اخت الرضا برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برگزاری بیش از ۵۰ کرسی تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن کریم به نام حضرت فاطمه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سطح استان، برپایی مواکب در سطح شهرستان‌ها توسط کانون‌های محله‌ای در مسیر راه‌های منتهی به استان و شهرستان‌ها و بخش‌ها به همراه پخش سرودهای امام رضایی و ارائه خدمات به مسافران در ورودی شهرها از دیگر برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان برشمرد.

خوردبین مقدم از اصلی ترین برنامه این ایام هم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته دو برنامه قرار است در خارج از استان برگزار شود که همزمان با روز وفات حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم آئین سینه زنی سنتی و برپایی مواکب است که تعدادی از مواکب از امروز در شهر مقدس قم در ورودی‌های حرم مطهر برپا و در حال خدمت رسانی هستند و تعدادی هم امروز اعزام گردیدند که ان شالله از امشب آماده خدمت به ساحت مقدس بانوی کرامت می‌باشند.

وی به برنامه سینه زنی سنتی روز دوشنبه همزمان با شام وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر اشاره کرد و افزود: این برنامه با سخنرانی حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و مراسم سینه زنی سنتی نیز رأس ساعت ۲۱ با حضور پرشور عزاداران برگزار خواهد شد.

وی از علاقمندان و عزاداران هم استانی و بوشهری‌های مقیم شهر مقدس قم خواست تا با حضور خود در این محفل عزا، باعث خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم استان بوشهر و عرض ارادت به ساحت مقدس بانوی کرامت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ