حرکت جنجالی مجلس، ایران را به پرتگاه می‌برد؟

اقتصاد ایران: روزنامه هم‌میهن ابعاد پیامدهای استمرار تهدید به تغییر دکترین هسته‌ای از سوی برخی جریان‌های سیاسی برای ایران را مورد نقد قرار داده است.

روزنامه هم‌میهن ابعاد پیامدهای استمرار تهدید به تغییر دکترین هسته‌ای از سوی برخی جریان‌های سیاسی برای ایران را مورد نقد قرار داده است.

در این گزارش آمده است:

* موضوع تهدید برای تغییر دکترین هسته‌ای ایران دیگر به یک عادت در واکنش به هرگونه افزایش تنش در منطقه و یا با غرب تبدیل شده است؛ در جدیدترین مورد، ۳۹ نماینده مجلس در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی خواستار تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و صدور اجازه و فراهم شدن امکانات برای ساخت سلاح هسته‌ای شدند که واکنش برانگیز شده است.

* همزمانی مطرح شدن درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای تغییر دکترین هسته‌ای درحالی که غرب و اسرائیل به دنبال بهانه‌ای بــرای برخورد نظامی با ایران هستند، توجه را به این موضوع معطوف می‌کند که تا چه میزان در این برهه حساس، عقلانیت حاکم بر کشور می‌تواند بازدارندگی به مراتب بیشتر از بمب هسته‌ای داشته باشد.

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

* الان شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، اگر واقعا این مسئله برایش بازدارندگی ایجاد می‌کرد، چگونه در دو مرحله طی یک سال گذشته هدف موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. می‌خواهم بگویم صرف داشتن بمب هسته‌ای برای هیچ کشوری بازدارندگی ایجاد نمی‌کند.

* افراد توجه ندارند که برنامه هسته‌ای ما تحت نظارت بازرسان آژانس است و بیان اینگونه مسائل دست‌آوردی جز ایجاد دردسر از نظر رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران نخواهد داشت و سوژه‌ای را به دست دشمنان ایران می‌دهد تا روی آن مانور بدهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ