"واکسن آنفلوآنزا: ۶۰ درصد کاهش خطر ابتلا به این بیماری با یک تزریق ساده"

اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکسن آنفلوآنزا می‌تواند تا ۶۰ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند. در شرایطی که فصل آنفلوآنزا نزدیک است، متخصصان تأکید دارند که تزریق واکسن به ویژه برای گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نویز به نقل از مهر،سید علیرضا ناجی، استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به اهمیت واکسن آنفلوآنزا و اثرگذاری آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری اشاره کرد. وی گفت: "واکسن آنفلوآنزا می‌تواند حدود ۶۰ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند، که رقم قابل توجهی است."

ناجی در ادامه به موضوع انتخاب بین واکسن‌های ایرانی و خارجی پرداخت و توضیح داد: "انتخاب بین این دو نوع واکسن به عواملی چون تأییدیه‌های بهداشتی، وضعیت سلامت فرد و دسترسی به واکسن بستگی دارد. واکسن‌های ایرانی معمولاً تحت نظارت سازمان‌های بهداشتی تولید می‌شوند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به واکسن‌های خارجی دسترسی ندارند. اما واکسن‌های خارجی با تأییدیه معتبر نیز قابل اعتماد هستند."

وی همچنین اشاره کرد که واکسن‌های خارجی همچون واکسن‌های هلندی و فرانسوی، پس از گذراندن مراحل تولید، بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند تا ایمنی و اثربخشی آن‌ها تأیید شود.

استاد دانشگاه در مورد گروه‌های پرخطر که باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند، گفت: "کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند، در اولویت تزریق واکسن قرار دارند." همچنین تأکید کرد که افرادی که سابقه حساسیت شدید به تخم‌مرغ دارند یا کودکان زیر ۶ ماه نمی‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

ناجی بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا را اوایل مهرماه عنوان کرد و افزود: "افراد می‌توانند هر زمان که یادشان افتاد یا به واکسن دسترسی داشتند، تا پایان فصل زمستان واکسن را دریافت کنند."

وی در مورد ایمنی واکسن نیز گفت: "واکسن آنفلوآنزا به طور کلی ایمن است و اکثر افراد بدون مشکل خاصی آن را دریافت می‌کنند. البته، مانند هر دارویی، ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. افرادی که سابقه حساسیت شدید دارند، باید قبل از واکسیناسیون با پزشک مشورت کنند."

در پایان، ناجی تأکید کرد: "مزایای واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری از بیماری و کاهش شدت آن بسیار بیشتر از خطرات احتمالی آن است. با توجه به نزدیک شدن به فصل آنفلوآنزا، دریافت واکسن باید در اولویت قرار گیرد."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ