ارائه خدمات مربوط به سلامت روان ۳۵۳ محله تهران

اقتصاد ایران: مدیرکل سلامت شهرداری تهران از ارائه خدمات مربوط به سلامت روان ۳۵۳ محله پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در برنامه‌ای به مناسب هفته سلامت روان با اشاره به این که اصل انسان روان انسان است که باید قوام و توسعه پیدا کند، گفت: باید بدانیم جنس روان ما از چیست و ماهیت آن کدام است. ماهیت روان فیزیکی نیست و در پارادایم علوم تجربی تعریف نمی‌شود.

وی بیان داشت: اصل وجود ماده نیست و جنس آن از نطق است. تعقل و قدرت آن چیزی است که ما را از حیوان جدا کرده است. باید بشناسیم چه چیزهایی روان انسان را زایل می‌کند. هر امری که عقل را زایل می‌کند روان ما را هم مختل می‌کند.

وی افزود: دانش مراقبت از خود فقط نباید به این محدود باشد که چه بخوریم یا ورزش کنیم حیات انسانی ما به این وابسته است که چقدر عاقل و منطقی هستیم. اولین علامت اختلال روانی میل به بزه و خروج از تعادل است. اگر میل به اعتیاد ایجاد می‌شود مادرزادی نیست و از امیال منحرف نشأت می‌گیرد. اگر پیل کسی منحرف شود حوزه شناخت او هم مختل می‌شود. ترویج زندگی ملازم با عقلانیت و زندگی کردن منطقی آن موضوعی است که باید به صورت جدی پیگیری شود. شعار حال خوب ساختنی است از علامه حسن زاده است و تذکری است که در خصوص توجه به سلامت روان دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان سالم، متعادل و متوازن است و حتی میل به بزه ندارد، گفت: این که چقدر منطقی زندگی کنیم یا نه حال ما رقم خواهد خورد.

صاحب گفت: در ۳۵۳ محله اداره سلامت وجود دارد و خانه سلامت در سرای محله‌ها خدمات رسانی در حوزه سلامت روان می‌شود.

وی در مورد دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه سلامت روان بیان داشت: در آموزش و پرورش نیز زنگ سلامت روان خورده شد. در سطح محلات نیز مشاوره‌های فردی و گروهی در اختیار شهروندان گذاشته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ