سه بازیکن تاثیرگذاری که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان رسیدند

اقتصاد ایران: بازیکنان خارجی در سال های اخیر با حضور در تیم فوتبال پرسپولیس توانسته اند خود را به تیم های ملی کشورشان برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در سال‌های اخیر توانسته عناوین مختلفی را در رقابت‌های باشگاهی کسب کند و سرخ‌پوشان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ هم توانستند به نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسند. همین موضوع باعث شده تا بازیکنان خارجی به نسبت با کیفیتی در طی سال‌های اخیر به پرسپولیس بپیوندند و به پیراهن تیم‌های ملی کشورهای خود برسند؛ البته ناگفته نماند که بازیکنان خارجی زیادی هم بوده‌اند که بدون هیچ عملکرد خاصی در پرسپولیس خیلی زود از فوتبال ایران کنار گذاشته شده‌اند.

سه بازیکن تاثیرگذاری که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان رسیدند

گئورگی گولسیانی

یکی از بازیکنانی که توانست با عملکرد خوب خود پیراهن تیم ملی گرجستان را بر تن کند، «گئورگی گولسیانی» مدافع پرسپولیس بود. این بازیکن پیش از حضور در پرسپولیس سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های ذوب آهن، نساجی و سپاهان را هم در کارنامه خود داشت اما با حضور در این تیم‌ها هیچگاه موفق نشد به تیم ملی گرجستان دعوت شود. روند دعوت گولسیانی به تیم ملی گرجستان از پیش از آغاز مسابقات یورو ۲۰۲۴ آغاز شد و حتی او در یکی، دو دیدار جام ملت‌ها برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

این مدافع پس از جام ملت‌های اروپا نیز به تیم ملی گرجستان برای رقابت‌های مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا دعوت شده و بازی‌هایی نیز برای گرجستان انجام داده است. گولسیانی بارها در مصاحبه‌های خود عنوان کرده که حضور در پرسپولیس باعث شده تا او به تیم ملی کشورش دعوت شود.

سه بازیکن تاثیرگذاری که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان رسیدند

الکسیس گندوز

گندوز که فصل گذشته در تیم بلویزداد الجزایر بازی می‌کرد، پس از جدایی علیرضا بیرانوند با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس رو به رو شد و با عقد قراردادی به این تیم پیوست تا جایگزین دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران در پرسپولیس شود. گندوز بر خلاف تصورات خیلی زود توانست خود را در ترکیب پرسپولیس جا بی اندازد و عملکرد بسیار خوب او باعث شد تا در بین هواداران نیز محبوب شود.

گندوز پیش از حضور در پرسپولیس توانسته بود به تیم ملی الجزایر دعوت شود و پس از حضور در جمع سرخ‌پوشان، روند دعوت او به تیم ملی الجزایر ادامه پیدا کرد و در روز پنج شنبه ۱۹ مهر توانست اولین بازی ملی خود را برای کشورش مقابل توگو به ثبت برساند.

سه بازیکن تاثیرگذاری که از پرسپولیس به تیم ملی کشورشان رسیدند

عبدالکریم حسن

عبدالکریم حسن ملقب به «کیمو» که بنا به دلایلی پس از جدایی از تیم السد قطر و حضور در لیگ کویت دیگر به تیم ملی کشورش دعوت نشد، در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم با عقد قراردادی راهی پرسپولیس شد. «حسن» با توجه به قدرت بدنی خوب خود و همچنین آمادگی بسیار بالایی که از خود در تمرینات نشان داد توسط «اوسمار ویه را» سرمربی فصل گذشته پرسپولیس در اکثر دیدارها به کار گرفته شد و توانست بار دیگر خود را به دوران اوجش نزدیک کند. حسن در پایان فصل با پیشنهاد باشگاه‌های قطری رو به رو شد و تصمیم گرفت تا به تیم الوکره بپیوندد. حضور در پرسپولیس باعث شد تا مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۸ بار دیگر به روزهای خوب خود باز گردد و همین امر زمینه حضور مجدد «کیمو» به تیم ملی قطر را فراهم کرد و او در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز به تیم ملی قطر دعوت شد و حتی ممکن است روز سه شنبه ۲۴ مهر مقابل تیم ملی ایران نیز به میدان برود.

به جز نفرات نام برده شده بازیکنانی دیگری هم در پرسپولیس بوده‌اند که روند دعوت آنها به تیم‌های ملی کشورشان ادامه داشته مانند اوستون ارونوف که پای ثابت تیم ملی ازبکستان است و به عنوان یکی از ستاره‌های این تیم شناخته می‌شود یا در سال‌های گذشته بشار رسن زمانی که به پرسپولیس پیوست روند دعوتش به تیم ملی عراق نیز ادامه داشت. پس از ترک پرسپولیس توسط «رسن» دوران افول او آغاز شد و خیلی کم به تیم ملی کشورش دعوت شد و در لیست اخیر تیم ملی عراق برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز نام او دیده نمی‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ