فقر اقتصادی بسترساز گرایش به فرقه ها و جریان های انحرافی است

اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی بسترساز گرایش به فرقه ها و جریان های انحرافی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمود حسینی روز یکشنبه در آئین گشایش نمایشگاه تخصصی پیچک انحراف با اشاره به اینکه فقر اقتصادی و فرهنگی بسترساز گرایش به فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی است، گفت: اگر به دنبال مقابله و مبارزه با فرق و جریان‌های انحرافی هستیم باید در حوزه پیشگیری و به ویژه کاهش فقر فرهنگی و اقتصادی به عنوان بسترهای جذب افراد به این فرقه‌ها اقدامات جدی انجام دهیم.

حسینی اظهار کرد: با وجود اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که در آن با تعدد فرق روبرو هستیم، با این حال در قیاس با سایر استان‌ها تحرکات این فرق چندان قابل توجه نیست.

وی افزود: البته ساماندهی و کنترل این فضا نیازمند فرهنگ سازی است و خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدامات دست اندرکاران این عرصه نیز معطوف به همین دغدغه بوده و مرکز مشاوره معنوی تبریز که به عنوان دغدغه شخص شهید آیت الله آل هاشم و پیگیری ایشان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ایجاد شد، همین رویکرد را دنبال می‌کند.

حسینی ادامه داد: این مرکز از زمان آغاز فعالیت خود با استفاده از اساتید و علمای استانی و ملی نسبت به مشاوره در خصوص شبهات فرقه‌ای و البته تربیت مربی در این زمینه اقدام کرده و نفرات متعددی از آذربایجان شرقی و حتی استان‌های همجوار در خصوص عرفان‌هایی چون مسیحیت تبشیری، گرایش یافتگان به جریان بهائیت، عرفان حلقه، مدعیان مهدویت، فریب خوردگان قیام سفید و قیام احمد یمانی در این مرکز مورد درمان و تحت مشاوره قرار گرفته‌اند.

وی مرکز مشاوره معنوی تبریز را الگویی در سطح کشور عنوان و اضافه کرد: فقر چه از لحاظ فرهنگی و چه مادی یکی از دلایل اصلی گرایش افراد به فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی و زمینه ساز سوءاستفاده سران این فرق در جذب افراد است و بدون شک کاهش این معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند در پیشگیری از ابتلای افراد به بحران‌های اعتقادی و معنوی مؤثر باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ