ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب

اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از ایجاد سازه بتنی خاکی در ضلع شرقی شهر ایلام برای جلوگیری از سیلاب خبر داد.

یاسم خانمحمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه احداث این سازه یکی از خواسته‌های بحق اهالی شهرک هجرت واقع در ضلع شرقی شهر ایلام بود گفت: هدف از ساخت این سازه کنترل سیل و رسوب خاک، تغذیه آبخوان هستند.

وی گفت: برای احداث این سازه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از طریق مدیریت بحران تخصیص یافت که با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری استان این پروژه در حال احداث می‌باشد که در بازدید که امروز از این پروژه شد عملیات اجرایی آن از پیشرفت خوبی برخودار است.

خانمحمدیان عنوان کرد: با اتمام این پروژه اهالی منطقه شهرک هجرت بویژه خیابان‌های هجرت ۹ مشکلی بابت تهدید سیل و روان آب‌های ناشی از بارش باران نخواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل توسعه طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان با هدف حفظ خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پیشگیری از سیلاب و تثبیت خاک است.

خانمحمدیان افزود احداث این سازه که از نوع خاکی با روکش بتن و ریپ بندی است که با اعتباری که از طریق اداره کل مدیریت بحران که اخیراً در اختیار منابع طبیعی قرار داد احداث شده و ضمن تثبیت و جلوگیری از رسوب خاک با توجه به اینکه در دامنه کوه با شیب تند و مشرف به منازل مسکونی است، موجب مهار سیلاب و جلوگیری از ورود سیل به منازل پایین دست که همه ساله شاهد آن بودیم جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: این پروژه تا قبل از بارندگی‌ها به اتمام خواهد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ