ارسال کمک‌های مردمی از حلب به جنگ‌زدگان جنوب لبنان

اقتصاد ایران: همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان مردم حلب برای جنگ‌زدگان لبنانی کمک ارسال کردند و دولت سوریه نیز تسهیلاتی همچون ثبت نام در مدارس و خدمات درمانی رایگان تامین نموده تا این پیام را بدهند که ملت های منطقه از یکدیگر حمایت می نمایند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عربی خبرگزاری تسنیم، مردم شهر حلب سوریه که هنوز با تبعات جنگ داخلی در این کشور دست به گریبان هستند،  همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان برای جنگ‌زدگان لبنانی کمک های انسان‌دوستانه ارسال کردند تا این پیام را به گوش جهانیان برسانند که ملت‌های منطقه در هر شرایطی در مواجهه با تجاوزات رژیم صهیونیستی از یکدیگر حمایت می‌کنند.

 

.

 

علاوه بر اهالی شهر حلب که 20 تن کمک دارویی و لوازم پزشکی را برای لبنانی ها ارسال کردند، دولت سوریه نیز با اتخاذ تدابیری همچون ثبت نام کودکان لبنانی در مدارس، اعزام پزشکان داوطلب و  ارائه خدمات رایگان مراکز بهداشتی به 110 هزار پناهجوی جنگ زده از جنوب لبنان و ضاحیه به کمک آنها شتافته است. 

در همین زمینه «ناصر مانی»، هماهنگ کننده سازمان خیریه جوانان حلب سوریه به خبرنگار تسنیم گفت: در ابتدا مراکز پزشکی را در همه استان‌ها برای ارائه خدمات پزشکی برای مردمی  که به دلیل جنگ از لبنان خارج شدند، فعال کردیم و به همه پناهجویان خدمات پزشکی رایگان ارائه دادیم، اما در حال حاضر ما در مراکز پزشکی واقع در دمشق و حومه دمشق، طرطوس، لاذقیه و دیرالزور فعالیت داریم. 

حلب , کشور سوریه , لبنان ,

حلب در دوره قبل از بحران سوریه، قلب صنعتی این کشور به شمار می رفت و هنوز هم با وجود آسیب‌های زیاد ناشی از جنگ همچنان بخشی از زیرساخت‌های صنعتی این شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در این میان اتاق صنایع این شهر نیز کمک‌هایی به جنگ‌زدگان جنوب لبنان ارسال کرده است.

در همین زمینه «عمار العزو» به خبرنگار تسنیم گفت:  امروز ما در اتاق صنایع حلب اقدام به ارسال دومین کاروان کمک‌ها برای مردم آسیب‌دیده‌مان از جنگ در لبنان می‌کنیم. این کاروان راهی لبنان خواهد شد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مردم آسیب‌دیده‌مان برسد. 

وی افزود: هفته قبل اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه مردم حلب به لبنان ارسال شد. از نخستین لحظه آغاز جنگ علیه مردم لبنان، اتاق صنایع وارد عمل شد وبا صنعتگران ارتباط گرفت، آنها هم کوتاهی نکردند و تلاش‌های ما برای ارسال کمک ها ادامه دارد و این وظیفه ماست، وظیفه هر شهروند سوری است که در کنار مردم لبنان در این جنگ ظالمانه باشیم. 

حلب , کشور سوریه , لبنان ,

«محمد شفا»، مدیر امدادرسانی وزارت بهداشت سوریه نیز در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وانش به وضعیت انسانی ناشی از تجاوز اسرائیل به برادران‌مان در لبنان، وزارت بهداشت سوریه محموله دارویی و موارد مصرفی بالغ بر 20 تن شامل حدود 40 قلم دارو، برای رفع نیازمندی‌ها به لبنان ارسال می‌کند. این محموله شامل داروهای اورژانسی، داروهای بیهوشی و داروهای قلب واستخوان، انواع سرم‌ها، تب‌برها، مسکن‌ها و شربت‌های کودکان است. همه اینها تحویل وزارت بهداشت لبنان می‌شود که علاوه بر موارد فوق الذکر لوازم پزشکی عمل‌های جراحی عمومی، اورژانسی و داروهای بیهوشی را نیز شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ