کرمانشاه جایگاه اول توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری کشور را دارد

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه جایگاه اول توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پوریا جلالی در یکصد و سی و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه بعد از ظهر یکشنبه با حضور حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، حجت الاسلام وحید احمدی نماینده صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیلبا قساوت بیش از حد و وحشیانه خود، روی همه دیکتاتورها و جنایتکاران جنگی را سفید کرده و در هر لحظه کودک و مادری را به خاک و خون می‌کشد.

وی با تقدیر از خلق اثر زنده هنرمند کرمانشاهی از رهبر فقید حزب الله شهید سید حسن نصرالله در این نشست، حمایت قاطع خود را از رزمندگان محور مقاومت اعلام و ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد نابودی و محو این غده سرطانی از روی کره خاکی باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، همچنین به شرح دلایل برگزاری این نشست در مجتمع فرهنگی هنری دانش پرداخت و گفت: این مجتمع یکی از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و که با اتمام در دولت یازدهم، یادگاری از رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، در کرمانشاه باقی مانده است.

وی به ارائه گزارشی از وضعیت یکی دیگر از مجتمع‌های فرهنگی هنری استان پرداخت و گفت: مراحل ساخت این مجتمع تکمیل شده و در مرحله خریداری تجهیزات قرار دارد.

جلالی، با بیان اینکه کرمانشاه در بحث زیرساخت‌ها در جایگاه تراز اول کشور است، اظهار کرد: برخورداری از این جایگاه ممتاز در بحث زیرساخت و مجتمع‌های فرهنگی هنری، ما را مدعی میزبانی از رخدادهای ملی و فراملی قرار می‌دهد.

وی از رایزنی‌های لازم برای میزبانی جشنواره تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر خبر داد و ابراز کرد: این مجمع به لحاظ تجهیزات، دارای بهترین و بروزترین امکانات از قبیل آگوستیک، آمفی تئاتر روباز با چشم اندازی زیبا از رشته کوه‌های زاگرس، کارگاه‌های تخصصی و سالن تخصصی نگارخانه برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به برخورداری مجتمع فرهنگی هنری بیستون از همین امکانات، اعلام کرد: سه سالن پلاتو تخصصی هم در طول این مدت به مجتمع‌های انتظار و شهید آوینی کرمانشاه افزوده شده است که در بحث زیرساخت‌ها ما را در تراز بسیار خوبی قرار داده است.

وی در ادامه ایجاد نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف را مطالبه به حق مردم به ویژه بانوان برشمرد و گفت: این مطالبه، یکی از مصوبات مهم و بر زمین مانده شورای فرهنگ عمومی استان است که می‌طلبد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد.

جلالی، با بیان اینکه این نمایشگاه مختص به چادر نبوده و البسه‌های فاخر بانوان را نیز شامل می‌شود، گفت: استان کرمانشاه طی ۵ سال گذشته، جزو برترین استان‌های کشور در طراحی مد و پوشش اسلامی ایرانی بوده است که قطعاً در زمینه تولید و عرضه کالای مورد نیاز بانوان از توانمندی بالایی برخوردارند.

وی در پایان از رونمایی بیش از ۱۰۰ اثر فاخر هنری از قبیل فیلم، سرود و… در قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های حجاب و عفاف، معرفی کرمانشاه، اربعین حسینی، زیارت عتبات عالیات و مباحث فرهنگ ایرانی اسلامی در بخش پایانی این نشست خبر داد و گفت: هنر گویاترین و اثرگذارترین زبان برای ترویج فرهنگ در جامعه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ