فرهنگ نماز و مسجد را در جامعه تقویت کنیم

اقتصاد ایران: ساری-نماینده ولی فقیه در مازندران ضعیف شدن فرهنگ نماز و دفاع در جامعه را سبب پیروزی دشمنان دانست و گفت: باید فرهنگ نماز و مسجد در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر یکشنبه در دهمین اجلاس نماز مازندران (نماز نسل نو و رسالت ما) که دانشگاه پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آن فضای تهدید و ارعاب دشمن در نماز جمعه شرکت کردند و بعد از آن بدون هیچ عجله و شتاب‌زدگی ترس‌آلود در بین مردم تهران حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هر کسی در آن نماز جمعه بود همه آماده شهادت بودند، گفت: به‌نظر من آن نماز جمعه یک رزمایش بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ۳۰ پیام مقام معظم رهبری برای اجلاسیه‌های سراسری نماز در سی استان، یادآور شد: حکم خدا باید خط قرمز ما باشد و همیشه در زندگی یک انسان مسلمان مؤمن، حکم خدا خط قرمز باید باشد.

این مسئول یادآور شد: حجاب یک واجب شرعی است و حکم خدا را باید گفت و در زندگی ما اولویت اول را داشته باشد.

وی همچنین گفت: ما در رابطه با نماز باید کارکردی و عملیاتی و اجرایی بحث کنیم تا نمونه کارکرد نماز را نشان دهیم، تمام این موفقیت‌ها یک قلم از کارکرد نماز است، شب‌های جبهه‌ها و شب عاشورا شب مناجات و نماز بوده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه کارکردهای درست نماز برای نسل نو درس است، عنوان کرد: خدای ناخواسته اگر انسان بانمازی کارکرد بد و ضعیف داشته باشد بسیار مخرب است، بنابراین توجه به عمل و عملکرد را باید برای نمازگزاران ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: از نظر عمل و اجرا خیلی از نماز تعریف کنیم اینکه چند نمازخوان تربیت کردیم مهم است و باید کاری کرد که در عمل نمازخوان زیاد باشد، بسیاری نماز می‌خوانند اما در مسجد نه، ما به موازات فرهنگ نماز، فرهنگ حضور در مسجد را هم باید تقویت کنیم.

این مسئول گفت: باید با دانشجویان و نسل نو نشست و نمازخوان تربیت کردو اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ