هشدار باسیل درباره توطئه اسرائیل برای فتنه داخلی در لبنان

اقتصاد ایران: رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در تلاش برای ایجاد جنگ و تفرقه داخلی در لبنان است، تاکید کرد جنگ اسرائیل با کل لبنان است، نه فقط حزب‌الله و همه لبنانی‌ها وظیفه دارند در این شرایط حساس از وحدت ملی خود محافظت کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان طی سخنانی با هشدار درباره توطئه صهیونیست‌ها برای تفرقه افکنی میان احزاب و گروه‌های مردمی مختلف لبنان، اعلام کرد که همه ما در برابر اسرائیل که به دنبال اشغال سرزمین‌هاست، ایستاده‌ایم و به تک تک شهدای لبنانی اعم از غیرنظامیان لبنان و شهدای مقاومت درود می‌فرستیم.

باسیل با اشاره به شکست‌هایی که رژیم صهیونیستی پیش از این از مقاومت خورده، تاکید کرد که لبنان در سال 2000 از شر اسرائیل رها شد و اسرائیلی‌ها را بیرون کرد و در سال 2006 هم همین اتفاق تکرار شد. این رژیم از زمان آخرین شکست خود در لبنان همواره خودش را برای یک حمله انتقام جویانه به کشور ما آماده می‌کرد.

این سیاستمدار لبنانی خاطرنشان کرد که نقشه اسرائیل از زمان تاسیس این رژیم جعلی در فلسطین تاکنون برای اشغال سرزمین‌های عربی تغییری نکرده و اسرائیلی‌ها با توسل به خرافاتی تحت عنوان دین معتقد به تشکیل «اسرائیل بزرگ» هستند که یهودیان غرب و شرق را به نام «قوم برگزیده» گرد هم آورد. اسرائیلی‌ها با این بهانه مضحک می‌خواهند سرزمین‌های دیگران را تحت عنوان سرزمین موعود برای خودشان اشغال کنند؛ سرزمینی که از نیل تا فرات امتداد دارد و بخشی از لبنان را هم فرا می‌گیرد.

جبران باسیل در ادامه با هشدار درباره توطئه‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد اختلافات فرقه‌ای در لبنان، گفت که اسرائیل تنها حزب الله را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه تمام لبنان و مردم آن را هدف قرار داده است. خطرناک‌ترین کاری که اسرائیل در این مرحله انجام می‌دهد سیاست تخریب سیستماتیک ساختمان‌ها و آواره کردن مردم است؛ به گونه‌ای که اجازه بازگشت زود هنگام را به آنها نمی‌دهد.

وی افزود: اسرائیل در زمینه آواره کردن اعراب سابقه طولانی و تخصص دارد و قبلاً از سال 1948 تا امروز همواره فلسطینی‌ها را آواره کرده است. در این میان روند تخلیه لبنان از شیعیان، توطئه‌ای برای آسیب زدن به یک مولفه مهم و بنیانگذار در کشور ماست تا زمینه‌ای برای هرج و مرج داخلی و فشار جهت وقوع درگیری‌های فرقه‌ای باشد و نهایتاً منجر به جنگ داخلی شود.

باسیل به احزاب و گروه‌های مختلف مردمی لبنان نسبت به ورود به طرح‌هایی با هدف تجزیه کشور و آسیب زدن به وحدت ملی هشدار داده و تاکید کرد که هدف اسرائیل، این است که وحدت لبنانی‌ها را از بین ببرد؛ زیرا لبنان را تهدیدی موجودیتی برای خود می‌داند. ما بار دیگر صدای خود را بالا می‌بریم و درباره توطئه دشمن برای کشاندن مسیحیان و سایر مولفه‌های لبنانی به درگیری داخلی هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ