نابینای پشت نوبت دریافت خدمات و تجهیزات در مازندران نداریم

اقتصاد ایران: ساری - مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان در مازندران شمار اعضا را هشت هزار و ۷۷۰ نفر ذکر کرد و گفت: هیچ پشت نوبتی دریافت خدمات و تجهیزات در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسلمی ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت روز جهانی نابینایان افزود: در استان مازندران هشت هزار و ۷۷۰ نابینا وجود دارد و سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های اصلی حمایت کننده جامعه هدف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دو هزار ۳۹۴ نفر نابینای شدید، نابینای متوسط دو هزار و ۱۴ نفر و خفیف دوهزار و ۸۶۴ نفر در استان زندگی می‌کنند، ادامه داد: از نظر جنسیتی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نابینای استان را بانوان و پنج هزار و۷۳۵ نفر را م ردان تشکیل می‌دهد.

وی گفت: دو هزار و ۵۷۷ نفر از این تعداد را افراد مجرد و مابقی متعهد هستند و بیشترین نابینایان و کم‌بینایان در ساری و بابل و کمترین سیمرغ و کلاردشت وجود دارند.

مسلمی با بیانی که در استان مازندران پشت نوبتی دریافت تسهیلات و خدمات نداریم، گفت: همچنین پشت نوبتی برای دریافت خدمات توانبخشی نیز تجهیزات توانبخشی نیز نداریم.

وی نبود اعتبارات مالی به اندازه کافی را از جمله مشکلات فراروی ذکر کرد و گفت: عدم استفاده از روش‌ها و مکانیزم‌ها برای مناسب سازی از دیگر مشکلات و مسائل به شمار می‌رود.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان در مازندران مناسب سازی نشدن معابر و ساختمان‌ها را از جمله چالش‌ها ذکر کرد و گفت: محدودیت‌های زیادی در ساختمان‌ها وجود دارد و برخی از ساختمان‌ها از ۵۰ امتیاز ۷ امتیاز کسب کردند.

مدیرعامل انجمن معلولان مازندران اشتغال افراد تحت پوشش را از دیگر مطالبات و خواسته‌ها ذکر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ