انتقاد یوفا از بازیکنان معترض/ ستاره‌ها دست به اعتصاب می‌زنند؟

اقتصاد ایران: رییس اتحادیه فوتبال اروپا از احتمال اعتصاب بازیکنان درجه یک فوتبال به دلیل فشردگی تقویم مسابقات و افزایش احتمال مصدومیت به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الکساندر چفرین»، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به شدت از بازیکنانی که تهدید به اعتصاب کرده‌اند، انتقاد کرده و آن‌ها را به دلیل شکایت از برنامه فشرده مسابقات مورد سرزنش قرار داده است. در ماه‌های اخیر، موضوع تقویم شلوغ مسابقات ملی و باشگاهی و تأثیر آن بر سلامت بازیکنان به یکی از موضوعات داغ فوتبال جهان تبدیل شده است.

انتقاد «رودری» از فشردگی مسابقات

چندین بازیکن سرشناس از جمله «رودری»، هافبک منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا، از مسئولان انتقاد کرده و به احتمال اعتصاب بازیکنان اشاره کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که رودری بلافاصله پس از این اظهارات، دچار مصدومیت جدی از ناحیه زانو شد و ادامه فصل را از دست داد.

جام باشگاه‌های جهان مشکل ساز شد

جام باشگاه‌های جهان که تابستان آینده به شکلی گسترده و با فرمت جدید در ایالات متحده برگزار خواهد شد و تا ۱۳ ژوئیه ادامه خواهد داشت، یکی از دلایل اصلی بحث‌های اخیر بوده است. پیش از ثبت شکایت حقوقی اتحادیه بازیکنان (FIFPro) علیه این تقویم شلوغ، چفرین تصمیم گرفت از بازیکنانی که از این شرایط شکایت کرده‌اند، انتقاد کند.

او در مجمع عمومی اتحادیه باشگاه‌های اروپا در آتن، با انتقاد از بازیکنانی که تهدید به اعتصاب کرده‌اند، گفت که این مشکل تنها برای تعداد کمی از بازیکنان در سطح جهان وجود دارد. وی تأکید کرد: ما باید بپذیریم که تقویم مسابقات به ظرفیت کامل خود رسیده است. محدودیت‌ها اعمال شده‌اند.

انتقاد یوفا از بازیکنان معترض/ ستاره‌ها دست به اعتصاب می‌زنند؟

آن‌ها که معترض هستند دستمزد خوبی می‌گیرند

او افزود: در عین حال، تأثیر آن بر روی باشگاه‌ها و بازیکنان متفاوت است. برخی از آن‌ها بیش از حد تحت فشار هستند و برخی دیگر زمان بیشتری برای بازی دارند. اما چه کسانی شکایت می‌کنند؟ آن‌هایی که بالاترین حقوق‌ها را دارند و باشگاه‌هایی که ۲۵ بازیکن درجه یک دارند. اما بازیکنانی که حقوق پایین‌تر دارند و تیم‌هایی که به سختی یازده بازیکن در اختیار دارند، شکایتی نمی‌کنند. آن‌ها عاشق بازی کردن هستند.

باید به سلامت بازیکنان توجه کنیم

یان-کریستین درسن، مدیر اجرایی بایرن مونیخ نیز در این مجمع از گفته‌های چفرین حمایت کرد و گفت که تهدید به اعتصاب از سوی بازیکنانی که در بالاترین سطح درآمد قرار دارند، کار درستی نیست. او اظهار داشت: بازیکنانی که برای تیم‌های ملی به سراسر جهان سفر می‌کنند، تحت فشار زیادی قرار دارند و باید به سلامت آن‌ها توجه کنیم.

حمایت «کارواخال» و «کورتوا» از رودری

«رودری» ماه گذشته در مصاحبه‌ای از احتمال اعتصاب بازیکنان صحبت کرده و گفته بود: فکر می‌کنم ما نزدیک به شروع یک اعتصاب هستیم. اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، مجبور خواهیم شد تصمیم دیگری بگیریم.

«دنی کارواخال» و «تیبو کورتوا»، دو بازیکن رئال مادرید که هر دو در یک سال گذشته مصدومیت‌های جدی زانو را تجربه کرده‌اند، نیز از اظهارات رودری حمایت کردند. باشگاه‌های منچسترسیتی و رئال مادرید از جمله تیم‌هایی هستند که در جام باشگاه‌های جهان در تابستان آینده حضور خواهند داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ