نیاز اورژانس چهارمحال و بختیاری به آمبولانس

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۵۸ پایگاه اورژانس در استان، گفت: ۲۰ تا ۳۰ آمبولانس در این استان نیاز است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۵۸ پایگاه اورژانس در این استان مستقر است که ۱۹ پایگاه شهری و بقیه پایگاه‌های جاده‌ای هستند.

وی تصریح کرد: همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی در این استان فعال می‌باشد، دو اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس هم در اختیار داریم که برای امدادرسانی در شهرکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری بیان داشت: کل ناوگان‌های آمبولانسی کشور با مشکل مواجه است و بیش از ۶۰ درصد آن فرسوده می‌باشد.

شمسی‌پور ادامه داد: قطعات آمبولانس‌ها قیمت بالایی دارد و این در حالی است که آمبولانس‌ها برای نجات جان بیماران مجبور هستند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند و سن آن‌ها هم بالا است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ناوگان تمهیداتی اندیشیده شده است اضافه کرد: برای این منظور تعدادی آمبولانس خریداری شده است.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساختمان‌های بلند که امکان استفاده از آسانسور وجود ندارد مأموران مجبور به استفاده از پتو برای جابجایی بیماران هستند.

شمسی‌پور بیان داشت: امکانات اورژانس ۱۱۵ به‌روز است، اما مشکل اساسی در این استان کمبود آمبولانس می‌باشد و پیگیری‌ها از سوی استاندار و مسئولان علوم‌پزشکی جهت رفع این مشکل صورت گرفته است و تاکنون سه آمبولانس به استان اختصاص یافته اما ما به دنبال دریافت آمبولانس‌های بیشتر هستیم.

وی افزود: ۲۰ تا ۳۰ آمبولانس در این استان نیاز است و سازمان اورژانس هر سال در کشور بسته به وسعت استان‌ها تعدادی آمبولانس تحویل می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: همه آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات هستند و از این بابت مشکلی وجود ندارد و اگر در طی مسیر اکسیژن تمام شود به دلیل مصرف بالای بیمار است.

شمسی‌پور یادآور شد: استاندارد کشوری برای حضور در محل در شهرها ۱۰ دقیقه و برای جاده‌ها ۱۴ دقیقه، موبایل همه تکنسین‌های اورژانس به سیستم آسایار و آمبولانس‌ها به GPS مجهز هستند و به این ترتیب زمان دریافت تماس، زمان خروج از پایگاه، زمان حضور بالای سر بیمار و… همگی ثبت می‌شود.

وی اذعان داشت: در این استان هم زمان‌های استاندارد کشوری رعایت می‌شود، اما مشکلی که وجود دارد این است که روزها به دلیل بالا بودن ترافیک در شهرکرد تأخیر وجود دارد و تا جایی که امکان داشته باشد برای جاهای پرترافیک از موتورلانس استفاده می‌کنیم و به این ترتیب تا زمانی که آمبولانس برسد اقدامات اولیه برای بیمار صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم زمانی که آژیر آمبولانس را می‌شنوند باید راه را باز کنند چراکه آمبولانس در موارد غیر از مأموریت اجازه روشن کردن آژیر خود را ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ