سرشماری کشاورزی در آذربایجان‌غربی در ۳۶۰۰ روستا اجرا می شود

اقتصاد ایران: ارومیه- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از اجرای سرشناسی کشاورزی در سه هزار و ۶۵۶ روستای دارای سکنه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر یوسف زاده پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه آموزش مرحله دوم سرشماری عمومی کشاورزی افزود: سرشماری که انجام می‌شود، چراغ راه ۱۰ سال آینده است که با داده‌های خروجی از این سرشماری می‌توان در این حوزه مهم که تأمین کننده امنیت غذایی مردم است، برنامه‌ریزی های دقیق‌تری انجام داد.

وی ادامه داد: سرشماری کشاورزی با مشارکت ۵۰۰ نفر مأمور آمارگیر و کادر اجرایی سرشماری کشاورزی در سه هزار و ۶۵۶ آبادی دارای سکنه استان اجرا می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز فاز اجرایی سرشماری کشاورزی در استان گفت: بیش از ۹۰ درصد فعالیت مأموران سرشماری کشاورزی در سطح مناطق روستایی انجام می‌گیرد که در این خصوص نیازمند همراهی روستاییان هستیم.

یوسف زاده با اشاره به سه مرحله آموزش برای اجرای سرشماری اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی در کشور است، سرشماری این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است و طبق آمار موجود بیش از ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی به تشریح وظایف عوامل اجرایی و چارت اجرایی ارسالی از مرکز آمار ایران و اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و گفت: همه عوامل اجرایی مستقر در سازمان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه جهاد کشاورزی باید با همراهی در تمام زمینه‌ها نسبت به پیشبرد امور در این حوزه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و سه هزار و ۶۵۶ آبادی دارای سکنه سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، افزود: این سرشماری با شعار همکاری در سرشماری، همراهی در رفاه و آبادانی در سطح کشور از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز آغاز می‌شود که باید تلاش کنیم تا همه اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

یوسف زاده گفت: فعالیت‌های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه‌ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ