شهرداری پاسخگوی انتقادات به روند برگزاری جشنواره فیلم کودک باشد

اقتصاد ایران: اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به شهرداری اصفهان گفت: پاسخگو به انتقادات روند برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور صبح یکشنبه در نطق میان دستور صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با سلام و رحمت بر شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان اظهار کرد: برنامه‌های تشییع شهید نیلفروشان اعلام و مشخص شد که دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه مراسم این شهید برقرار است و پنجشنبه عصر مراسم تشییع ایشان در اصفهان برگزار می‌شود. ضمن دعوت از شهروندان از مجموعه‌های مرتبط می‌خواهیم که در برگزاری این مراسم دقت ویژه داشته باشند که ان شاء الله این تشییع تاریخی خواهد بود و مردم حمایت چند باره خود را از مقاومت با حضور در این تشییع نشان خواهند داد.

وی افزود: سرنوشت ایران اسلامی به سرنوشت منطقه به ویژه به سرنوشت مقاوت گره خورده است. البته ما از منطقه و مقاومت که صحبت می‌کنیم به تعبیر رهبر معظم انقلاب از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان مدنظر ماست. معتقدیم به نصرت الهی پیروزی شامل حال ما خواهد شد وان شاءالله با همراهی جریان مقاومت عزتمند خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: با رصد میدان و توصیف صحنه بعضی از موارد مشاهده می‌شود، یکی از موارد این است که برخی متأسفانه دفاع را صرفاً به خاک ملی تقلیل می‌دهند و می‌گویند یعنی اگر دشمن اتفاقی را در ایران رقم زد مقابله کنیم، این حرف درست نیست چون شاید ما با اسرائیل کار نداشته باشیم اما حوادث این روزها نشان داد که اسرائیل با ما کار دارد و نمی‌شود با گرگ خون آشام اسرائیلی و صهیونی و سگل هار آمریکا صلح کرد، صلح ما به تعبیر حضرت عیسی و آموزه حضرت مسیح صلح ذیل شمشیر است. باید یک بار برای همیشه دندان صهیونی را از منطقه کند و مطمئن باشید اگر این اتفاق افتاد حداقل تا صد سال آینده جنگی در منطقه نخواهیم داشت و ریشه بسیاری از رذالت‌ها و سفاکی‌ها همین رژیم پست و پلید است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز جنگیدن و صدمه زدن به رژیم صهیونی خدمت به کل منطقه و خدمت به انسانیت است و البته این را هم رهبر معظم انقلاب فرمودند که در تصمیمات نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل می‌کنیم. مطلع هستیم که برآیند جنگ برای ملت‌های منطقه و از جمله کشور ایران تولید قدرت و ان شاء الله تداوم استقامت در این موضوع پیروزی نهایی را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام مهروی پور تأکید کرد: ما با رژیمی مواجه هستیم که در پلیدی‌ها نمره یک دارد و اصلاً خود شیطان است و این شیطان بودن را در کودک کش بودن آن می‌توانیم ملاحظه کنیم. اگر روزی از حرمله و تیر سه شعبه صحبت می‌کردیم امروز به عیان و به تصویر حوادث سال ۶۱ هجری را می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که این رژیم چگونه با کودکان و زنان در حال جنگ است.

وی ادامه داد: به تعبیر بسیاری از دستگاه‌های بین المللی بیش از دو سوم این یک سال گذشته غزه و این روزهای لبنان کودکان هستند، کودکانی که مظلومانه بدون هیچ گناهی به شهادت رسیدند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تجلیل و تقدیر از دوستانی که شعار جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را خوب انتخاب کردند و آن پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی بود. زیبا بود که دوستان صدای کودکان مظلوم در غزه و این روزها لبنان را به گوش جهانیانی رساندند که متأسفانه جهانیان شاهدند که چگونه رژیم سفاک و کودک کش کودکان را مظلومانه به خاک و خون می‌کشد اما سکوت شرم آوری دارند و این ماند برای قضاوت در تاریخ.

وی گفت: ما انتخاب خوبی در جشنواره فیلم کودک در موضوع شعار داشتیم. اما چند نکته از بابت انتقاداتی که این روزها به فرآیند برگزاری جشنواره بود عرض می‌کنم و این به دنبال جلسات با برخی از هنرمندان و خواسته‌های مردمی است و و ان شاء الله پاسخ‌های قانع کننده‌ای از جانب دوستان مطرح شود.

حجت الاسلام مهروی پور تاکید کرد: نکته اول اینکه باید از مدت و ظرفیت حضور هنرمندان در شهرمان استفاده می‌کردیم، باید این هنرمندان کمک به شنیده شدن مشکلات اصفهان کرده و باید صدای محرومیت اصفهان را طنین انداز می‌کردند. یکی از مشکلات اصفهان را عرض کنم. مردم ما لایق زاینده رود جاری و پر آب هستند. رهبر معظم انقلاب همواره بر احیای زاینده رود تاکید داشتند. ایشان فرمودند مسئله آب مسئله مهمی است، من پیگیر آن بودم، منابع اصفهان محدود نیست و مردم اصفهان نیز لایق زاینده رود جاری و پرآب هستند.

وی بیان کرد: برای حضور در این جشنواره هزینه شد، چقدر این هنرمندان این مشکل را جار زدند؟ باید صدای این مشکلات را به گوش کل ایران می‌رساندیم. شاید کسی از آن‌ها گفته باشد آمده‌ایم برای گردش در چهارباغ اما همه جای این شهر را باید بازدید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: ان شاءالله در جشنواره‌های آتی از همه ارگان‌های مرتبط استفاده کنیم. استانداری، ادارات فرهنگی مرتبط مثل اداره ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری. یکی از گلایه‌هایی که دوستان هنرمند ما داشتند عدم به کار گیری نیروهای متخصص هنری و سینمایی در فرآیند اجرایی جشنواره بود.

وی افزود: مورد دیگری که بیان شد عدم ارتباط مؤثر سینماگران اصفهان و افراد هنرمند شهری و خصوصاً سینماگران جوان با جشنواره کودک بود. دوستان یادشان هست که چند دوره قبل کمک می‌کردبم به صورت ریالی به ساخت فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند کمک می‌کردیم. امسال ظاهراً معاهده‌ای با مجموعه فارابی بوده و کمک به عرصه ملی کرده‌ایم. کمک به عرصه ملی وظیفه دولت جریان ملی و دولت است و ما باید به فکر هنرمندان جوان باشیم.

حجت الاسلام مهروی پور خاطرنشان کرد: مطلب دیگری که دوستان مطرح کردند به کار گیری پتانسیل‌های آموزشی هنری اصفهان خصوصاً اساتید ممتاز در سینما و هنر در کارگروه‌های مرتبط است که باز هم شاهد این موضوع نبودیم.

وی با اشاره به عدم برگزاری برنامه‌های جنبی گفت: معاون فرهنگی و مدیران جشنواره اعلام کردند در شرایط فوق العاده قرار گرفتیم. ردیف بودجه جشنواره در سال ۱۴۰۲ برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده، یعنی از یک سال قبل مطلع بودیم و حالا باید سناریوهای مختلف را مدنظر می‌گرفتیم، نه صرفاً با جشن و شادی با حضورهای دیگر و در قالب‌های گوناگون برنامه‌های جنبی را به سطح شهر می‌بردیم. خیلی از مردم از روند و جریان برگزاری، افتتاحیه و اختتامیه مطلع نبودند. فضاسازی و تبلیغات شهری مکفی نبود، آن گونه که باید از رسانه‌های ملی برای بازخورد جشنواره استفاده نکردیم و قطعاً باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه شاهد عدم حضور بسیاری از هنرمندان اصفهانی در اختتامیه جشنواره بودیم. اصفهان تئاتر و سینمای قوی دارد و چهره‌های شاخص آن هم مشخص است. اسامی این دوستان را ببرند. نکته آخر اینکه از برخی از هنرمندانی دعوت شده بود که اخیراً با حرف‌های خود چالش‌هایی ایجاد کرده بودند، خصوصاً در موضوع حجاب که در صف اول آئین اختتامیه که شاهد این افراد بودیم و مسئولان باید جوابگو باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ