بقائی: ترور حاج قاسم جنایتی بود که ایرانیان فراموش نمی‌کنند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جنایتی بود که مردم ایران فراموش نمی‌کنند، اعلام کرد که روند دادرسی به پرونده این جنایت در دادگاهی در تهران در جریان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور سردار شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی‌بخشند و فراموش نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و 'قتل خودسرانه' شناسایی شده است، هم مسئولیت بین المللی دولت آمریکا را موجب گردیده و هم مسئولیت کیفری فردی مرتکبان. جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است.

بقائی افزود: طرح ادعاهای موهوم و بی اساس از سوی نامزدهای ریاست جمهوری یا مقام‌های رسمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران - که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است- تأثیری بر عزم ایران برای پیشبرد روند دادرسی در محاکم داخلی و در صورت ضرورت نزد محاکم بین المللی نخواهد داشت.

چندی پیش ترامپ، ریس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود موسوم به "تروث سوشیال" مدعی شده بود که زندگی من مورد تهدیدات بزرگی از سوی ایران قرار گرفته است و تمامی ارتش آمریکا در حال نظاره‌کردن هستند و منتظرند.

همچنین نیویورک تایمز و نشریه واشنگتن پست خبر دادند که کمپین دونالد ترامپ درخواست کرده تا در هفته‌های پایانی منتهی به انتخابات 5 نوامبر، و در پاسخ به تهدیدات امنیتی، از هواپیما و خودروهای نظامی برای حفاظت از جان نامزد جمهوری خواهان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ