جهش معیشتی دستیاران پزشکی: بهبود شرایط و افزایش تعاملات علمی

اقتصاد ایران: رئیس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی ایران از افزایش چشمگیر وضعیت معیشتی دستیاران پزشکی در سال‌های اخیر خبر داد و به تعامل مثبت با انجمن‌های علمی به عنوان نقطه قوت فعالیت‌های معاونت آموزشی اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رئیس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی ایران، به جهش قابل توجه در وضعیت معیشتی دستیاران پزشکی اشاره کرد و آن را یکی از نقاط قوت عملکرد معاونت آموزشی در سال‌های اخیر دانست. دستیاران پزشکی، پزشکان در حال گذراندن دوره تخصص خود در مراکز درمانی هستند، اما همواره از پرداخت حق‌الزحمه‌های ناچیز و شرایط کاری نامناسب گلایه‌مند بوده‌اند.

ساعات کاری طولانی، خستگی ناشی از فعالیت‌های چند روزه و نوبت‌های کاری دشوار، از جمله مشکلات اصلی این قشر از جامعه پزشکی به شمار می‌رود. در دولت سیزدهم، از ابتدای سال جاری، تغییرات مثبتی در پرداخت حقوق این گروه صورت گرفت و افزایش حقوق چشمگیری برای آن‌ها ثبت شد، اما همچنان برخی از دستیاران نسبت به این میزان پرداختی معترض هستند.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، در اظهارات اخیر خود درباره افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی، به تفاوت پرداختی‌ها بین متأهل‌ها و مجردها اشاره کرد. به گفته وی، پس از افزایش حقوق، دریافتی برخی از دستیاران در رشته‌های تخصصی به ۲۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین، دستیاران مجرد با افزایش اخیر، حدود ۱۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و دریافتی کارورزان مجرد نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

منصور رایگانی در ادامه به چالش‌ها و موفقیت‌های حوزه آموزش در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «آموزش در این سال‌ها با فراز و فرودهایی روبرو بوده است، اما در مجموع، امکانات آموزشی و تعداد رشته‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.» او امیدوار است که روند پذیرش دانشجویان به یک سیر منطقی و معقول برسد و دوره‌های جدید آموزشی با توجه به نیازهای واقعی برگزار شود.

رایگانی با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت در کنار کمیت، خواستار بهبود شرایط رفاهی و اقتصادی اعضای هیأت علمی شد و از تعامل مثبت معاونت آموزشی با انجمن‌های علمی در این دوره قدردانی کرد. او به دعوت از انجمن‌های علمی در برنامه‌ها و همفکری با آن‌ها به عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد و تصریح کرد: «شنیدن نظرات و مشکلات انجمن‌های علمی ارزشمند است، اما در برخی موارد، قوانین و مقررات مانع از اجرای کامل این نظرات می‌شود و لازم است که این موارد مورد بازبینی قرار گیرد.»

در مجموع، به نظر می‌رسد که جهش معیشتی دستیاران پزشکی و افزایش تعاملات علمی، گام‌های مؤثری در جهت بهبود شرایط کاری و آموزشی این قشر از جامعه پزشکی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ