حمایت اعضای شورای شهر تهران از سفر قالیباف به لبنان

اقتصاد ایران: در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر از سفر شجاعانه محمدباقر قالیباف به لبنان حمایت کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

چمران در ابتدای جلسه به سفر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، به لبنان اشاره کرد و این سفر را شجاعانه دانست.

وی همچنین از برنامه‌ریزی شورا و شهرداری تهران برای کمک‌های چشمگیر به مردم لبنان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله به‌زودی و به بهترین وجه این کمک‌ها منتقل خواهد شد.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، در جریان جلسه امروز اظهار کرد: بی‌تردید، حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه و سخنان ایشان درباره مقامات و شرایط کنونی ما موجب روشنفکری و همبستگی بیشتر در میان امت اسلامی شده است.

وی افزود: صحبت‌هایی که درباره حمایت از مقاومت و جهاد تأکید داشتند، نمادی از روحیه ایستادگی ملت‌های اسلامی در برابر دشمنان، به‌ویژه صهیونیست‌هاست.

نادعلی به پرواز محمدباقر قالیباف به بیروت اشاره کرد و گفت: حضور قالیباف در کنار مردم لبنان نشان‌دهنده همبستگی واقعی جمهوری اسلامی با ملت‌های مقاوم است. اینگونه حرکات نه‌تنها دل مردم لبنان، بلکه دل تمام مؤمنان را شاد می‌کند. همچنین تلاش‌های پزشکیان و عراقچی در این شرایط حساس و دشوار نشان‌دهنده عزم و اراده قوی مسئولان ما برای کمک به برادران و خواهران مسلمان است.

میثم مظفر؛ عضو شورای شهر تهران، نیز در جلسه امروز اظهار کرد: فقدان ایمنی مناسب در بزرگراه آزادگان یک مسئله است که همواره طی سال‌های متمادی موجب حوادث و تصادفات مرگبار متعددی در این بزرگراه شده است. بنا به اذعان مسئولین ذی‌ربط و آمارهایی که دریافت کرده‌ایم، در بزرگراه آزادگان به طور متوسط ماهیانه 5 نفر فوتی داریم که این عدد بسیار قابل توجه است و وظیفه جدی و فوری بر عهده ما و شهرداری می‌گذارد تا اقدامات ایمنی ترافیکی را به فوریت دنبال کنیم.

وی افزود: بررسی میدانی وضعیت این بزرگراه نشان می‌دهد که مشکلاتی از قبیل عدم وجود روشنایی کافی، عبور معتادین متجاهر، کمبود پل‌های عابر پیاده، عدم وجود تابلو و علائم ترافیکی هشداردهنده، وجود چاله‌چاله‌ها و آسفالت نامناسب و سوار و پیاده شدن مسافرین بدون رعایت ضوابط ایمنی وجود دارد.

مظفر گفت: با توجه به احکام 21 و 62 برنامه چهارم تحولات و پیشرفت شهر تهران که شهرداری را ملزم به ایمن‌سازی معابر در نقاط حادثه‌خیز کرده است، انتظار داریم شهرداری یک طرح و اقدام ویژه برای ایمن‌سازی ترافیکی بزرگراه آزادگان در اسرع وقت تهیه و اجرایی کند. مسئله جان شهروندان مطرح است و همانطور که اشاره کردم، به طور متوسط ماهیانه 5 نفر فوتی در بزرگراه آزادگان گزارش شده، لذا انتظار داریم شهرداری در این زمینه اقدام عاجل داشته باشد و نتیجه آن را به شورای اسلامی شهر تهران گزارش کند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: متأسفانه نظم و قانون راهنمایی و رانندگی در این منطقه کمتر رعایت می‌شود یا بسیار سخت رعایت می‌شود.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز اظهار کرد: فرزند امام، فرمانده لشکر 5 نصر و سرباز ولایت، حماسه‌ای شگرف آفرید. سفر شجاعانه و غیرتمندانه دکتر محمدباقر قالیباف به لبنان در اوج بمباران و موشک‌باران رژیم صهیونیستی پیام‌های متعددی به آمریکای جنایتکار ارسال کرد.

وی افزود: این سفر پیام مهمی از مردم و دکترین نظام در خصوص لبنان و جبهه مقاومت و تمام مظلومین جهان صادر کرد. حمایت از لبنان توسط یکی از بلندمرتبه‌ترین مقامات کشور، پیام اقتدار و عزم راسخ جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم را به نمایش گذاشت.

پیرهادی گفت: سفر به لبنان نشان داد که می‌توان هم در دیپلماسی فعال بود و هم در میدان حاضر شد.

جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، نیز اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله چهره‌ای محبوب در دنیای اسلام و عرب بود که چه اهل تسنن و چه شیعیان به ایشان افتخار می‌کردند. او زبان گویای ملت‌های مظلوم منطقه و خاورمیانه بود و دو دهه فرمایشاتش حاکی از درد و رنج ملت‌های مظلوم بود. شجاعت ایشان زبانزد خاص و عام بود و پرچم بلند نماد پایداری و مقاومت را در دست داشت. او مدافع مظلومان تاریخ در برابر نظام سلطه بود و راه امام موسی صدر و شهید موسوی را ادامه داد.

وی ادامه داد: شهادت ایشان، به‌ویژه در روزهای اخیر، نشان از عزم راسخ محور مقاومت دارد و عملیات "وعده صادق 2" و نماز جمعه تاریخی به امامت مقام معظم رهبری، تجلی اراده نظام اسلامی در مبارزه با استکبار بود. امروز مسئله فلسطین به واقع مسئله اول جهان شده و امید است که این موضوع به نابودی رژیم غاصب صهیونیستی منجر شود.

شربیانی خاطرنشان کرد: اما در این میان، احساس می‌کنم باید به یک نکته مهم اشاره کنم. ما در فضای سیاسی کشور با استانداردهای دوگانه‌ای مواجه هستیم که این استانداردها ما را در تشخیص درست دوست و دشمن دچار اشتباه می‌کند. این اشتباهات می‌تواند فرصت‌ها را برای مردم، کشور و انقلاب از بین ببرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ