رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

اقتصاد ایران: علی خسروانی ابراز امیدواری کرد به‌جای شرکت در قرعه‌کشی، خودرو از نمایندگی‌ها خریداری شود

در آخرین روزهای هفته گذشته، اتوخسروانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارائه خدمات و توزیع خودرو کشور، یکی از مهم‌ترین شعب‌ خود را افتتاح کرد. این رویداد با حضور مقامات دولتی و استانی خراسان رضوی، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان برگزار شد.

سابقه ۵۰ ساله اتوخسروانی

اتوخسروانی از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده داخلی و خارجی آغاز کرد. این مجموعه پس از افتتاح شعبه مشهد خود در بلوار وکیل‌آباد در مجموع با ۱۱ شعبه، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارائه خدمات و فروش خودرو در کشور محسوب می‌شود. پیش از افتتاح این شعبه در سال گذشته شاهد افتتاح نمایندگی آمل اتوخسروانی بودیم و در سال‌های قبل نیز نمایندگی‌های اتوخسروانی در استان‌های البرز و کرمان فعالیت خود را آغاز کرده بودند. لازم به‌ذکر است این مجموعه سعی در ارائه خدمات به‌صورت مولتی‌برند یا چند نمانام داشته و کوشش می‌کند برای تمام علاقه‌مندان به‌خودرو در کشور خدماتی را درنظر بگیرد.

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

تولید خدمت را جدی بگیریم

علی خسروانی (نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو و مدیریت مجموعه اتوخسروانی) در ابتدای مراسم افتتاحیه شعبه مشهد گفت: «تشکر می‌کنم از عزیزانی که در کنار بنده و دوست قدیمی‌ام دکتر محمدی (مدیریت شعبه مشهد) حضور داشتند و بالاخره بعد از ۴۷ سال، آشنایی بنده و ایشان منجر به‌آغاز یک فعالیت تجاری شد. مجموعه خسروانی افتخار می‌کند که شعبه جدید خود را در شهر مقدس مشهد به‌لحاظ فرهنگ، تاریخ، صنعت و ... افتتاح می‌کند. بنده احساس می‌کنم تصور درستی از تولید «خدمت» وجود ندارد.

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

بر این اساس یکی از دلایل نارضایتی مصرف‌کننده به‌رغم وجود منابع غنی معدنی و انسانی، عدم‌توجه به‌شبکه توزیع است. بر این اساس باید به‌بحث ایجاد اشتغال در شبکه توزیع توجه ویژه داشته باشیم و در این صورت است که رضایت مصرف‌کننده حاصل خواهد شد. درحال حاضر شرکت آمازون رتبه یک ثروت‌آفرینی و ارزش را کسب کرده؛ آیا آمازون یک شرکت تولیدی است؟ خیر؛ کار این شرکت توزیع‌ کالاست. بنابراین خواهش می‌کنم تولید خدمت را جدی بگیریم و شبکه توزیع را به‌رسمیت بشناسیم.»‌

در ادامه علی خسروانی به‌دلایل برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: «این یک جشن ملی برای تویوتا نیست. حق مردم ایران بیشتر از این‌هاست و آن‌ها در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ شمسی، بهترین خودروهای دنیا را در اختیار داشتند. مجموعه ما نیز حدود ۵۰ سال است که دایر شده و در این مدت، شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته؛ اما همواره باور داشته‌ایم که مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

ما خوشحالیم که در آغاز مسیر تازه خودروهایی مثل تویوتا عرضه می‌شود؛ اما این نباید سقف انتظار جامعه باشد و باید به‌عنوان کف انتظار جامعه به‌آن توجه داشت. مردم ایران لایق هستند که بهترین محصولات خودروسازان را در زمینه واردات، مونتاژ و تولید داخلی در اختیار داشته باشند. بنده به‌عنوان یک ایرانی آرزوی روزی را دارم که بهترین برندهای دنیا در خاک وطنم تولیدی دایر کنند و جوان‌های مستعد کشورم مشغول به‌کار شوند و محصولات تولیدی‌شان حتی به‌کشورهای دیگر جهان صادر شود. از طرفی به‌نظرم صادرات، واردات و تولید همه باید در راستای یکدیگر پیش بروند. مگر می‌شود ایرانی باشید و به‌فکر توسعه کشور نباشید؟ بنابراین صادرات و واردات، همه باید در خدمت مردم ایران باشد؛ امیدوارم روزی فرا برسد که خرید خودرو برای مردم ایران آخرین دغدغه باشد و اصلا چیزی به‌عنوان دغدغه خرید خودرو وجود نداشته باشد که البته این روز، دور نیست.»

خودروهایی با محوریت پیشرانه به‌روز

پس از خودرو کمری، شعبه جدید نگین تندیس الماس اتوخسروانی در شهر مشهد اقدام به‌رونمایی از کرولا کراس و فرانت لندر کرد که محصولاتی با ظاهری شبیه به‌هم، اما با مشخصاتی متفاوت به‌شمار می‌روند. در هر سه محصول ذکرشده استفاده از جدیدترین انواع پیشرانه‌ها در اولویت قرار دارد.

کمری با پیشرانه هیبرید براساس ادعای نگین تندیس الماس ۲۳۲ اسب‌بخار را برای کسب شتاب ۷.۶ تحویل می‌دهد. فرانت لندر و کرولا کراس هر دو از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با فناوری به‌روز هیبرید ملایم ۴۸ ولتی برخوردارند که به‌خاطر تفاوت در سیستم چهارچرخ‌محرک در «کرولا کراس» و گیربکس ای-سی‌وی‌تی در «فرانت لندر» خروجی‌های مختلفی برای توان ارائه‌شده به‌چرخ‌ها اعلام شده است.

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

در بحث آپشن‌ها نیز کرولا کراس تا حدی تکمیل‌تر بوده و این موضوع درباره تعدد سنسورها و سیستم‌های کمکی راننده و اضطراری نیز دیده می‌شود. در نمای ظاهری، صرفا تغییراتی در جلوپنجره و ترکیب داخلی هدلایت‌های فرانت لندر و کرولا کراس دیده می‌شود و در نمای عقب هم تغییرات صرفا به‌رنگِ بخشی از دیفیوزر محدود است.

غافلگیری اتوخسروانی برای مشهدی‌ها

در ادامه مراسم، علی خسروانی درباره افتتاح این شعبه در استان خراسان رضوی گفت: «ما در زمینه توسعه کسب ‌و کار، شبکه فروش و خدمات پس از فروش، طبیعتا شهر مشهد را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کلانشهرهای ایران مد نظر داشتیم و تلاش می‌کردیم در این‌جا روند توسعه کسب و کار را پیگیری و دنبال کنیم. اکثر برندها و مشاغل، معمولا بعد از تهران، شهر مشهد را در اولویت قرار می‌دهند. ما هم با همین انگیزه در این‌جا حضور پیدا کردیم.»

خسروانی در ادامه بیان کرد: «درحال حاضر مجموعه ما برای حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. در شعبه مشهد و برند تویوتا حداقل ۳۵ نفر شاغل خواهند شد.»

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

وی درپاسخ به‌این سوال که اتفاق ویژه در افتتاح این نمایندگی چه بوده؟ گفت: « از زاویه کسب و کار، ما قصد داریم به‌این موضوع نگاه متفاوتی داشته باشیم. طبیعتا غافلگیری‌هایی نیز برای عزیزان مشهدی داریم؛ مدل جدیدی از برند تویوتا هست که با افتخار برای نخستین‌بار این‌جا رونمایی می‌کنیم. ما هفته گذشته هم در تهران رونمایی داشتیم. در تهران کمری رونمایی شد و یکی از محصولات را برای نخستین‌بار در مشهد معرفی کردیم.»

خسروانی با اشاره به این‌که ما احتمالا به‌سایر برندها نیز در این‌جا خدمات ارائه خواهیم کرد، گفت: «به‌عبارت دیگر ما هم به صورت تخصصی به‌برند تویوتا خدمات ارائه می‌دهیم و هم در کنارش مولتی‌برند خدمات‌رسانی می‌کنیم.»

نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو و مدیریت مجموعه اتوخسروانی درخصوص واردات‌ خودرو به‌کشور نیز گفت: «همان‌طور که اطلاع دارید، واردات انحصاری نیست و شرکت‌های مختلف برندهای متفاوتی را وارد می‌کنند و حتی ممکن است محصولات یک برند توسط چند شرکت وارد کشور شود. این‌جا بحث رضایتمندی مشتری و رقابت پیش می‌آید. هر شرکتی که قیمت مناسب‌تر و خدمات بهتری به‌خریداران ارائه کند، درواقع برنده این مسابقه خواهد بود. ما سعی داریم طوری رفتار کنیم که عزیزان اگر خواستند برند تویوتا را خریداری کنند، به‌مجموعه ما مراجعه کنند.»

خرید خودرو از نمایندگی‌ها به‌جای شرکت در قرعه‌کشی

علی خسروانی درباره قیمت‌گذاری خودروهای جدید بیان کرد: «تمام خودروهایی که وارد می‌شوند، باید قیمتی زیر ۲۰ هزار یورو داشته باشند. ما امیدواریم که به‌زودی و با اشباع بازار، موضوع خرید از سامانه منتفی شود و مردم برای خرید خودرو مجبور نباشند به‌سامانه مراجعه کنند و به‌جای قرعه‌کشی بتوانند مستقیما به‌نمایندگی‌ها مراجعه کرده و خودرو مورد نظرشان را خریداری کنند. ما تلاش می‌کنیم مردم از خدماتی که دریافت می‌کنند نیز راضی باشند؛ نه این‌که صرفا از ورود محصولات تویوتا به‌کشور ذوق‌زده باشند. زیرا این اتفاقی بود که قبلا نیز در کشورمان رخ داده بود. بهترین خودروها همیشه در ایران بوده‌اند. به‌نظر من ما باید این مراسم را فقط به‌فال نیک بگیریم و بدانیم که این کف خواسته مردم ایران است. ما صرفا از این موضوع خوشحالیم که این راه دوباره باز شده و امیدواریم که این اتفاق شروع مسیر تازه‌ای باشد. کار تازه شروع شده و باید همه برندهای خوب دنیا و همه محصولات با کیفیت زیر پای مردم ایران باشند؛ حالا چه وارد یا مونتاژ یا تولید شوند. فرقی نمی‌کند؛ مصرف‌کننده ایرانی باید بتواند بهترین خودروها را سوار شود.»

رونمایی از تویوتا «فرانت لندر» در نمایندگی «نگین تندیس الماس»

مدیر مجموعه اتو خسروانی در ادامه بیان کرد: «ما درمورد گسترش شعبه‌های‌مان، همواره سعی می‌کنیم از یک شریک تجاری بومی استفاده کنیم. درواقع ما نمی‌خواهیم نیروی کار را از مرکز به‌استان‌ها بیاوریم تا درآمد حاصله را به‌مرکز منتقل کنیم. ما قصد داریم به‌سهم خودمان کمک کنیم تا کسب‌وکار در محل افتتاح شعبه‌های‌مان رونق بگیرد. بنابراین حتما از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم کسب‌وکار را در شهرهای مختلف کشور رونق دهیم.»

علی خسروانی درباره این‌که همکاری با نگین تندیس الماس منجر به‌افتتاح چه شعبه‌هایی خواهد شد؟ گفت: «همکاری با نگین تندیس الماس، سبب افتتاح شعب بیشتری برای برند تویوتا و شرکت نگین تندیس الماس خواهد شد. ما متعهدیم که در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز مراکز فروش و ارائه خدمات راه‌اندازی کنیم. بعد از تهران، افتتاحیه مشهد را داشتیم و به‌زودی از نمایندگی‌های‌مان در شیراز، تبریز و اصفهان هم رونمایی خواهیم کرد. این نمایندگی‌ها باید به‌سرعت افتتاح شوند و هم‌اکنون برخی از این شعب، آماده راه‌اندازی هستند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ