٨٠٠ بیمارستان به سامانه‌های رهگیری دارو  متصل شده‌اند

اقتصاد ایران: سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اتصال ٨٠٠ بیمارستان به سامانه‌های رهگیری دارو گفت:عدم ثبت فرآیندهای دارویی در سامانه کنترل اصالت جرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه برگزار شد.

جهانگیر گفت: هفته گذشته مصادف شد با هشتمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم به ریاست قوه قضائیه لذا نشست را به امروز موکول کردیم که این جلسه با موضوع کالاهای سلامت محور با تاکید بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد و چالش‌ها در دستورکار قرار داشت.

وی افزود: بیان چالش‌های حوزه دارویی به معنای انکار زحمات که در عرصه پزشکی اتفاق می‌افتد نیست همه شهادت می‌دهیم که در دوران کرونا مدافعان عرصه سلامت چه خدماتی را ارائه داشتند. حوزه دارو و تأمین سلامت مردم مسأله مهمی برای حاکمیت و بخش‌های درمانی است لذا می‌طلبید تا جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: علت این جلسه موضوعات فراقوه ای بود، از طرفی عدم اجرای کامل برخی از قوانین که به دلایل مختلف اجرا نشده بود و همچنین با هدف جلوگیری از تخلف و پیشگیری از خروج دارو در دوره‌ای که با تحریم‌های استکباری رو به رو هستیم.

جهانگیر بیان داشت: نباید با کمبودها رو به رو شویم. قانونگذار قوانین متعددی را به دستگاه‌های مختلف تکلیف کرده که بیشترین آن برای وزارت بهداشت و دارو است. دیده شد که عدم ثبت فرآیندهای دارویی در سامانه کنترل اصالت منجر به فروش کالاهای دارویی شده بود و عدم ثبت آن جرم محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان داد که سازمان غذا و دارو به خوبی اقدام کرده است.

وی بیان داشت: حدود ٨٠٠ بیمارستان به سامانه‌های رهگیری دارو متصل شده اند و ٣٠٠ بیمارستان همچنان وصل به سامانه رهگیری نیستند. سایر بیمه‌ها نیز در بخش بستری و سرپایی برای ثبت اطلاعات در سامانه دارویی اقدامی انجام نداده بودند که در این خصوص باید تصمیمات صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: متأسفانه در حال حاضر تبلیغات خدمات غیر مجاز به ویژه در حوزه زیبایی ادامه دارد که منجر به مشکلات زیاد شده است همچنان در بخشی با فروش بازار سیاه دارو مواجه هستیم، همچنین موازی کاری و پراکندگی سیاست‌ها باعث عدم شفافیت کاری شده است و باعث شده یک سامانه جامعی برای قیمت‌های ملزومات پزشکی نداشته باشیم.

وی گفت: برخی از داروخانه‌ها و انبارها در شهرها به صورت غیرفعال هستند که این امر احتمال خروج ملزومات را از کشور دارد. در خصوص جابجایی بسته‌های دارویی، صرفاً با شناسه روی کالاها، خطا در شمارش و احتمال خروج دارو از چرخه وجود داشت، لذا درج اطلاعات دارو و کالا در سامانه باید اقدام شده تا امکان رصد آن در سامانه ایجاد شود.

جزئیات آن ادامه داد…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ