افزایش ۱۲ درصدی صادرات به روسیه/ صادرات نیم میلیارد دلار شد

اقتصاد ایران: در نیمه نخست سال جاری ۴۹۴ میلیون دلار کالا به روسیه صادر شده که این رقم رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار به روسیه صادر شده است. این میزان کالای صادراتی به لحاظ وزن ۲۰ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهای صادراتی به روسیه در نیمه نخست سال جاری شامل فلفل گلخانه‌ای، پلی‌استیرن و پسته با پوست بوده که به ترتیب ۵.۹ درصد، ۵.۸ درصد و ۴.۹ درصد از کل ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند.

بیشترین میزان کالای صادر شده به روسیه از طریق گمرک آستارا انجام گرفته، به طوری که ۳۲ از کل ارزش صادرات از طریق این گمرک انجام شده است.

همچنین در این مدت ۲.۲ میلیون تن کالا به ارزش ۹۶۵ میلیون دلار به روسیه صادر شده بود که به لحاظ وزن ۵۴ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

در این مدت ۱.۱ میلیون تن کالا به ارزش ۷۹۷ میلیون دلار از روسیه وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۳۸ درصد و به لحاظ ارزش ۱۴ درصد کاهش داشته است.

عمده‌ترین کالای وارداتی از روسیه شامل طلا به اشکال خام بود که ۲۲ درصد از ارزش کل واردات از این کشور را دارا بود.

واردات از روسیه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳.۴ میلیون تن و به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بوده که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۸ درصد و ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در نیمه ابتدایی امسال ترانزیت خارجی از مبدا روسیه با رشد ۱۷ درصدی به ۵۲۶ هزار تن رسیده و ترانزیت خارجی به مقصد روسیه ۵۶ هزار تن بوده که ۱۸ درصد کاهش یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ