۴ راه مقابله با توطئه اشغالگران اسرائیلی در آوارگی اهالی غزه

اقتصاد ایران: یکی از رهبران حماس با اشاره به اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه ساکنان شمال نوار غزه، اعلام کرد که دشمن به دنبال قتل عام این مردم با گرسنگی و تشنگی و بمباران بوده و ۴ راه برای مقابله با توطئه صهیونیست‌ها برای آوارگی مردم غزه در شمال وجود دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسامه حمدان» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس طی سخنانی درباره حملات وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی از چند روز قبل در شمال نوار غزه آغاز کرده، گفت که دشمن اشغالگر 12 روز است که از ورود مواد غذایی به شمال نوار غزه جلوگیری می‌کند و جنگ گرسنگی علیه این منطقه به راه انداخته است.

اشغالگران در شمال غزه جنگ گرسنگی و تشنگی به راه انداخته‌اند

اسامه حمدان در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: هدف اشغالگران، کشتار بیش از 150 هزار فلسطینی محاصره شده در منطقه اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه از خلال عملیات نظامی و ممانعت از رسیدن آب یا مواد غذایی به این منطقه است. رژیم اشغالگر محاصره شدیدی علیه اردوگاه جبالیا تحمیل و آب این منطقه را قطع و چاه‌های آب را تخریب کرده است.

وی افزود: در نتیجه این وضعیت، ساکنان منطقه جبالیا مجبور به نوشیدن آب‌های آلوده به فاضلاب هستند. نیروهای اشغالگر فشار زیادی به ساکنان این اردوگاه جهت ترک آنجا وارد می‌کنند، اما مردم فلسطین در این منطقه همچنان به مقاومت سرسختانه در برابر دشمن ادامه می‌دهند.

اسامه حمدان درباره روش‌های رژیم اشغالگر برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اظهار داشت: ارتش صهیونیستی مقدار زیادی مواد منفجره به اردوگاه جبالیا آورده و آنها را در مناطق مسکونی منفجر کرد که منجر به تخریب بسیاری از ساختمان‌ها شد. اشغالگران همچنین بیمارستان الیمن السعید را در این منطقه برای جلوگیری از نجات مجروحان بمباران کردند.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: تصمیم اشغالگران این است که اردوگاه جبالیا را برای مدتی طولانی با هدف کشتار ساکنان آن از طریق جنگ گرسنگی و تشنگی و بمباران‌های مداوم، محاصره کنند. رژیم اشغالگر به دنبال آواره کردن ساکنان جبالیاست و به هر کسی که مشکوک باشد بلافاصله تیراندازی می‌کند و این اقدامات، جنایت علیه بشریت است. رژیم صهیونیستی نه تنها مقاومت را هدف قرار می‌دهد؛ بلکه می‌خواهد همه مردم فلسطین را سرکوب کند.

اسامه حمدان درباره طرح موسوم به طرح ژنرال‌های ارتش صهیونیستی که برای آوارگی ساکنان شمال غزه طراحی شده بود، گفت: این طرح بر مبنای فلسفه آمریکا با عنوان «گرسنگی دادن به دشمن تا زمان مرگ آن» است. این جنایات و طرح شومی که صهیونیست‌ها برای غزه طراحی کرده‌اند، بیانگر ناتوانی آنها در مقابله با مقاومت است.

4 راه مقابله با توطئه صهیونیست‌ها برای آواره کردن مردم غزه

وی در ادامه 4 راه اساسی برای استراتژی فلسطینی‌ها جهت مقابله با پروژه آوارگی ارائه کرد که شامل حمایت از پایداری ملت فلسطین، تلاش‌های مقاومت در مقابله با عملیات‌های نظامی دشمن، یک اقدام سیاسی جدی بین‌المللی و سر و سامان دادن به وضعیت داخلی فلسطینی‌هاست.

اسامه حمدان بر اهمیت تلاش‌های ملی یکپارچه برای مقابله با توطئه‌های رژیم اشغالگر تاکید و اعلام کرد: دیدارهایی در قاهره میان هیئتی از جنبش حماس و هیئت دیگری از فتح برای ترتیب دادن یک نشست ملی گسترده در جریان است. هدف از این دیدارها، رسیدگی به مسئله آشتی ملی فلسطین و نظم بخشیدن به وضعیت داخلی بر اساس احیای پروژه ملی فلسطین است.

وی درباره روز بعد از جنگ در غزه و طرح‌های شومی که دشمنان درباره آن صحبت می‌کنند، اظهار داشت: حماس هرگونه قیمومیت خارجی را رد می‌کند و به دنبال تشکیل یک اداره ملی انتقالی برای وضعیت کل فلسطین است.این اداره مسئولیت بازسازی نوار غزه و رسیدگی به پیامدهای تجاوزات دشمن و سپس مقدمه سازی جهت برگزاری انتخابات عمومی فلسطین را بر عهده دارد.

اسامه حمدان در ادامه به رژیم اشغالگر هشدار داد که پیامدهای جنایات این رژیم برای آن بسیار بزرگتر از چیزی است که تصور می‌کند و احتمال واکنش ناگهانی فلسطین به این رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که تحت حمایت آمریکاست، وجود دارد.

این رهبر حماس در پایان تاکید کرد: ملت فلسطین ثابت کرده‌اند که به حقوق خود پایبند هستند و هرگونه فداکاری که نیاز باشد در این راه انجام می‌دهند. این نبرد، ماهیت وحشی رژیم صهیونیستی و انفعال نظام بین‌المللی را به نمایش گذاشت و همچنین ثابت کرد که مقاومت تنها گزینه واقعی و اصیل برای ملت فلسطین جهت پس گرفتن حقوق خودشان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ