سفر مقامات ایران به لبنان نشان داد که آنها جان برکف هستند

اقتصاد ایران: آیت‌الله خرازی گفت: شجاعت مقامات ایران در دنیا، رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد و موجب احترام رهبران جهان به مسئولان ایرانی خواهد شد؛ آنها نشان دادند که جان برکف‌اند و ریاست طلب نیستند.

آیت الله سید محمد باقر خرازی استاد حوزه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح ابعاد مختلف اهمیت سفر مقامات کشورمان به بیروت، بیان کرد: اولین پیام این سفرها این است که ما ایرانی‌ها پیام تسلیت‌مان را به طور حضوری بیان می‌کنیم، در بین ما ایرانیان رسم است که وقتی بزرگی از دنیا می‌رود و یا به شهادت می‌رسد، به طور حضوری و در دیدار با بازماندگان و یا مردم کشوری که بزرگشان را از دست داده‌اند پیام تسلیت را اعلام می‌کنیم، مردم ایران کشوری نیست که تسلیت‌های خود را از راه دور اعلام کند.

وی افزود: سفر رئیس مجلس و وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت این پیام را به مردم لبنان مخابره می‌کند که ایران در کنار آنها هست و نزدیک‌ترین ملت به آنها هستیم که در خطرناک‌ترین شرایط در کنارشان می‌ایستیم، در عمل به این مهم نیز تفاوتی بین جریان‌ها و مسئولیت‌های گوناگون کشور وجود ندارد.

این فعال سیاسی سفر رئیس مجلس و وزیر امور خارجه کشورمان به کشور لبنان را اخطاری برای سران رژیم صهیونیستی دانست و گفت: سفر مقامات کشورمان نشان می‌دهد که ما هیچکدام از خط قرمزهای رژیم جعلی اسرائیل را می‌پذیریم اگر آنها اعلام کردند که فرودگاه‌ها بسته است، ایران هیچ اعتنایی به سخن آنها نداشته است؛ زیرا اساساً آنها را کشور به حساب نمی‌آوریم.

آیت الله خرازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سفر مقامات خود به لبنان در چنین شرایطی اظهار قدرت می‌کند، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با چنین برنامه‌هایی که رئیس مجلس و وزیر امور خارجه بیروت سفر کرده‌اند اظهار قدرت می‌کند. ایران نشان می‌دهد که هیچکدام از تهدیدهای رژیم صهیونیستی را جدی نگرفته است در حالی که صهیونیست‌ها تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران را کاملاً جدی به حساب می‌آورند.

ایران اسرائیل را مورد تمسخر قرار داد

وی افزود: این سفرها همراهی ایران با جبهه مقاومت نشان می‌دهد، که ما از حالت بازدارندگی انفعالی به حالت بازدارندگی تهاجمی رسیده‌ایم، این ایران است که دارد اسرائیل را مورد تمسخر و تحقیر خود در دنیا قرار می‌دهد، دوران تهدید ترساندن اسرائیلی‌ها تمام شده، حالا این ما هستیم که آنها را تهدید می‌کنیم شرایط خودمان را به آنها تحمیل می‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی آقای قالیباف رئیس مجلس کشور ما با هواپیمای مسافربری در فرودگاه بیروت در لبنان فرود می‌آید و آقای عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز به بیروت در زیر بمباران صهیونیست‌ها سفر کرده بود، نشان می‌دهد که ما از هیچ ابزاری برای تحقیر صهیونیست‌ها در دنیا فرو نخواهیم گذاشت، این بزرگترین تحقیر است که با یک هواپیمای ساده مسافربری به جنگ با جنگنده‌های صهیونیست‌ها رفته‌ایم.

آیت‌الله خرازی گفت: در رفت و آمد مقام‌های کشورمان به لبنان ما از بسیاری از مردم این کشور میزبانی کردیم و به آنها این پیام را رساندیم که هر آنچه داریم متعلق به آنها است، آنها را تکه‌ای از خود می‌دانیم و ما جبهه مقاومت را جبهه اصلی خودمان می‌دانیم. به دنیا اخطار می‌کنیم رهبران جمهوری اسلامی هیچکدام از مرگ هراسی ندارند، درست است اختلاف سلایقی وجود دارد اما پای ارزش‌های دینی‌مان که در میان باشد همه حول محور ولایت و ارزش‌های انقلاب و رهبری، جان بر کف هستند، هیچکدام از مقامات ما برای ریاست دنیا حرکت نمی‌کنند چرا که اگر کسی به دنبال چنین مقام‌هایی باشد نه به لبنان می‌رود و نه در چنین شرایطی این سفر را می‌پذیرد.

مسئولان ثابت کردند شهادت طلبند

وی ادامه داد: مسئولین کشورمان با سفرشان به لبنان پیامی نیز برای عرصه داخلی کشور مخابره کردند و آن این پیام مهم بود که ریاست طلب نیستند بلکه جان بر کف هستند و این پیام آنها برای مردم کشورمان بسیار ارزشمند است، مسئولینی که این‌طور شهادت گونه حرکت می‌کنند به مردم اعتماد و اطمینان می‌دهند که بر سر ریاست امور دنیوی دعوایی وجود ندارد و اگر دعوایی هست بر سر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدای انقلاب و مردم شریف ایران است.

این فعال سیاسی با بیان رهبران جهان به شناخت دقیق‌تری از مقام‌های کشورمان در سفرهایی که به لبنان انجام دادند رسیدند، ادامه داد: مقام‌های ایرانی به دنیا ثابت کردند که شجاعتشان صرفاً در کلام نیست بلکه آنها در عمل رفتار شجاعانه به خرج می‌دهند، شاهد خواهید بود که چقدر این رفتار شجاعانه مقام‌های کشورمان در ارتباط با دیگر کشورها و چالش‌های سیاسی مؤثر خواهد بود و رهبران دنیا چگونه به رهبر و مسئولان ایرانی احترام خواهند گذاشت.

آیت الله خرازی مسئولان کشورمان را نمایندگانی از جامعه ایرانی دانست که همه آنها جان بر کف هستند و گفت: این بسیار مهم است که مسئولان کشورمان جامعه ایران را نمایندگی می‌کنند چرا که یک مسئول ترسو یک ملتی را ذلیل می‌کند، اما مسئول شجاع مردمش را به اوج اقتدار و عزت می‌رساند، مسئولین کشور ما بسیار ارزش دارند. به ویژه که در فضای انتخاباتی برخی از چهره‌های سیاسی بی‌جهت تخریب شدند این حرکت مسئولان در سفر به لبنان باعث می‌شود که دنیا مقام‌های کشورمان را به عنوان نمونه‌ها و الگوهای نظام مورد به خاطر بسپارند و تقدیر قرار دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ