کره شمالی: در بالون‌های زباله کره شمالی، «جی‌پی‌اس» پیدا کردیم

اقتصاد ایران: ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در برخی از بالون‌های زباله‌ای که به سمت پیونگ‌یانگ ارسال کرده، دستگاه «جی‌پی‌اس» نصب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد برخی از بالون‌های پُر از زباله‌ای که کره شمالی اخیراً به سمت کره جنوبی فرستاده بود، مجهز به فرستنده جی پی اس بودند.

به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، فرستنده های GPS در داخل برخی از بالون های کره شمالی پیدا شده که طبق توضیحات ارتش کره جنوبی، ممکن است پیونگ یانگ از آنها برای جستجوی داده های پرواز بالن ها استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک مقام نظامی کره جنوبی دراین‌باره اعلام کرد که ارتش «توسعه احتمالی فناوری پرواز بالن توسط کره شمالی را دنبال می کند و برای شرایط اضطراری آماده می شود.»

کره شمالی در سال جاری تاکنون حدود ۶۰۰۰ بالون زباله به کره جنوبی ارسال کرده است.

در تازه‌ترین تحولات تنش بین دو کره، کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور ساعاتی پیش با هشدار به سئول درباره ورود پهپاد از کره جنوبی به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، گفت که چنین اتفاقی، «فاجعه‌ای وحشتناک» به بار خواهد آورد.

خواهر رهبر کره شمالی با اشاره به اطلاعیه‌های تبلیغاتی کره جنوبی علیه پونگ‌یانگ گفت: این واقعیت که ابزار مورد استفاده برای حمل این اطلاعیه‌ها، همان پهپادها هستند، محل اصلی مناقشه در حادثه اخیر است.

وی افزود: مقصر عدم شناسایی پهپادهایی که سازمانی غیردولتی از مرز عبور می‌دهد، ارتش کره جنوبی است.

به‌دنبال پخش اطلاعیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ از سوی کره جنوبی، همسایه شمالی نیز از ماه مه اقدام به ارسال هزاران بالون حاوی زباله به سئول کرد و تنش بین دو کشور تشدید شد.

پیونگ‌یانگ تاکید کرده است که این بالون‌ها پاسخی به اقدام برخی فعالان و خائنانی است که در کره جنوبی حضور دارند و با ارسال بالون‌های حاوی اطلاعیه، کیم جونگ اون را هدف انتقاد قرار داده و تخریب می‌کنند.

وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه کره جنوبی را به ارسال شبانه پهپاد به پیونگ‌یانگ در این هفته و هفته گذشته متهم و اعلام کرد که ورود غیرقانونی پهپاد به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، نیازمند واکنش تلافی‌جویانه است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در واکنش مدعی شد که قادر به تایید اتهامات کره شمالی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ