بیجار مهد هنر تئاتر است/ شغلی که با عشق انتخاب می‌شود

اقتصاد ایران: بیجار-هنرمند عرصه تئاتر بیجار گفت: شهرستان بیجار مهد هنر تئاتر است و این مهم با وجود هنرمندان و چهره‌های نام آشنای کشوری و حتی جهانی معنا پیدا کرده است.

شایسته فرمانی فرد از هنرمندان نام آشنا و توانمند عرصه تئاتر شهرستان بیجار و بازیگر گروه تئاتر چرکنویس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تئاتر هنری است که با روح و جان انسان آمیخته شده است و در این راه پر فراز و نشیب تنها عشق به این شغل و حرفه است که باعث می‌شود تا بتوانی یک اثر فاخر هنری را خلق کنی.

وی افزود: شهرستان بیجار ظرفیت‌های خوب فرهنگی و هنری در اختیار دارد و یکی از حوزه‌های مهم هنری تئاتر است که در این شهرستان جایگاه بالایی در بین مردم دارد و ما سالانه شاهد حضور اعضای گروه نمایش چرکنویس در بخش‌های مختلف جشنواره بین المللی تئاتر هستیم اما متأسفانه به دلایل مختلف از تمامی ظرفیت‌های ویژه این شهرستان استفاده نمی‌شود و حمایت خوبی از هنر مندان صورت نمی‌گیرد.

فرمانی فرد ادامه داد: من از سال ۷۹ وارد عرصه تئاتر و شاخه بازیگری شدم و توانسته‌ام به عنوان بازیگر در کنار گروه چرکنویس افتخارات خوبی در جشنواره‌های بین المللی کسب کنم.

وی تاکید کرد: در این راه و مسیر تنها عشق به هنر تئاتر است که باعث می‌شود روزانه بیش از ۶ ساعت به صورت فشرده تمرین کنی تا اثری که دارای ارزش فرهنگی بالایی است خلق شود.

هنرمندان تئاتر نیازمند حمایت بیشتری هستند

بازیگر تئاتر بیجار به اهمیت حمایت مسئولان اشاره و عنوان کرد: هر چند که جایگاه و موقعیت شهرستان بیجار در عرصه تئاتر در استان کردستان و حتی کشور ویژه و بالاست ولی متأسفانه میزان حمایت‌های صورت گرفته از فعالان این عرصه بسیار ناچیز است و به همین دلیل هنرمندان انتظار دارند که از آنها حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: فقدان امکانات اولیه تئاتر، نداشتن حاشیه امن مالی و حمایت‌های دولتی از جمله عوامل مهمی است که باعث کم شدن انگیزه‌ی هنرمندان می‌شود بنابراین می‌طلبد تا حمایت‌های مسئولین در این مسیر بیشتر شود.

فرمانی فرد در ادامه گفت: تئاتر یک هنر کامل است که می‌توان از طریق آن بسیاری از مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه را رفع کرد و در واقع می‌توان تئاتر را مادر تمامی هنرها دانست.

هنرهای نمایشی فرصت مهمی برای انتقال پیام

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که هنر به‌ویژه هنر نمایشی و تئاتر مخاطبان بسیاری بین آحاد جامعه ازجمله قشر جوان و نوجوان دارد، می‌توان به‌عنوان فرصتی مغتنم از این ظرفیت در راستای توسعه فعالیت‌های اجتماعی و انتقال پیام‌ها استفاده کرد.

وی به بخشی از فعالیت‌های خود اشاره کرد و بیان داشت: اجرای نمایش‌های «رسن‌های گور»، «سوورانه»، «شاره دوور»، «پستو»، «شاکش»، «سالخوردگی و استرالیا» بخشی از فعالیت‌های من به عنوان بازیگر در این عرصه است و سعی دارم تا این روند همچنان ادامه داشته باشد.

هنرمند بیجاری اضافه کرد: اکنون نیز مشغول فعالیت در یک اثر هنری دیگر با گویش زیبای گروسی و مضمون مهاجرت هستم که ان‌شالله تا چند هفته آینده آماده اجرای عمومی و شرکت در جشنواره کردی سقز می‌شود و بازیگران این اثر هنری روزانه بیش از ۶ ساعت مشغول تمرین فشرده هستند تا این کار با کیفیت بسیار خوب برای مخاطبان عرضه شود.

فرمانی فرد به اهمیت حمایت از هنرمندان تاکید و خاطر نشان کرد: حمایت از هنرمندان تئاتر اهمیت بسیار زیادی دارد در این هنر کارگردان و حتی بازیگران شخصاً برای اجرای کار هزینه می‌کنند و فقط این علاقه به تئاتر است که باعث ادامه دادن می‌شود بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود در این مسیر همراهی بیشتری داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ