هرگز برای ترک سیگار دیر نیست: افزایش امید به زندگی حتی در سنین بالا

اقتصاد ایران: مطالعات جدید نشان می‌دهد که ترک سیگار، حتی در سنین ۷۵ سالگی، می‌تواند به طور معناداری امید به زندگی را افزایش دهد. محققان تأکید می‌کنند که این اقدام بهترین تصمیمی است که هر فرد می‌تواند برای بهبود سلامت خود اتخاذ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز،یک مطالعه تازه که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده، نشان می‌دهد که ترک سیگار در هر سنی، به ویژه در سنین بالاتر، می‌تواند تأثیرات مثبت قابل توجهی بر طول عمر افراد داشته باشد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، یافته‌ها حاکی از آن است که سالمندان ۷۵ ساله، اگر به سیگار کشیدن ادامه دهند، به طور متوسط بیش از چهار سال از عمر خود را از دست می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که یک سیگاری ۷۵ ساله که تصمیم به ترک سیگار می‌گیرد، ۱۴ درصد شانس دارد که حداقل یک سال بیشتر عمر کند. این رقم برای سیگاری‌های ۶۵ ساله به ۲۳ درصد افزایش می‌یابد. همچنین، حدود ۸ درصد از افرادی که در سن ۷۵ سالگی سیگار را ترک می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، حداقل چهار سال بیشتر عمر می‌کنند.

دکتر «توی لو»، محقق ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما می‌خواستیم به این نکته اشاره کنیم که ترک سیگار در هر سنی سودمند است و می‌تواند انگیزه‌ای برای افراد مسن برای کنار گذاشتن سیگار فراهم کند."

برای این مطالعه، محققان از داده‌های مربوط به سلامت، سرشماری و ثبت مرگ و میر در ایالات متحده استفاده کردند و امید به زندگی را برای سه گروه از افراد تعیین کردند: افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، افرادی که هنوز سیگار می‌کشند، و افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند. نتایج نشان داد که ترک زودتر سیگار، به طور قابل توجهی به افزایش سال‌های عمر افراد کمک می‌کند.

به عنوان مثال، افرادی که از ۳۵ سالگی به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، به طور متوسط ۹ سال از عمر خود را از دست می‌دهند، در حالی که افرادی که از ۴۵ سالگی به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، به طور متوسط هفت سال عمر خود را از دست می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ادامه سیگار کشیدن پس از ۶۵ سالگی می‌تواند حدود ۶ سال از عمر فرد بکاهد. با این حال، ترک سیگار در سنین بالا نیز می‌تواند به حفظ سال‌های عمر باقیمانده کمک کند.

دکتر لو در پایان تأکید کرد: "اگرچه ممکن است دستاوردهای ترک سیگار در سنین بالا به نظر کم بیاید، اما این دستاوردها بخش بزرگی از امید به زندگی باقیمانده یک فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ