داستان خواندنی قهرمان "گلستان یازدهم"

اقتصاد ایران: کتاب "گلستان یازدهم" قهرمان ناشناخته‌ای را معرفی می‌کند که تا زمانی که نقش همسری دارد، همراه و همدل است و پس از شهادت همسر، مادری است داغ‌دیده اما استوار.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب "گلستان یازدهم" از آن دست آثار خواندنی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. کتابی که لذت خواندنش هم مرهون سوژه و هم مدیون سبکی است که بهناز ضرابی‌زاده در پرداختن سوژه به کار برده است. 

ضرابی‌زاده که پیش از این، با "دختر شینا" به عنوان نویسنده‌ای حرفه‌ای در حوزه جنگ مطرح شد، تلاش کرد با سبک و سیاقی متفاوت داستان زندگی زهرا پناهی‌روا، همسر شهید چیت‌سازیان، را به تصویر بکشد. او یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی راوی را برای شروع ماجرای زندگی او در کتاب، انتخاب می‌کند: لحظه تولد فرزند پس از شهادت و در غیاب پدر. همین انتخاب کار خود را می‌کند و مخاطب را مجاب می‌کند که تا انتهای روایت زندگی او همراهش باشد. نویسنده در ادامه با رفت‌وبرگشت‌های متعدد، خاطرات این زندگی مشترک را به تصویر می‌کشد. 

"گلستان یازدهم" همچون بسیاری دیگر از آثاری که درباره مواجهه زنان با جنگ در سال‌های اخیر منتشر شده، قهرمان ناشناخته‌ای را معرفی می‌کند که تا زمانی که نقش همسری دارد، همراه و همدل است و پس از شهادت همسر، مادری است داغ‌دیده اما استوار. 

کتاب حاضر در کنار روایت شخصی از زندگی یک زوج در دهه 60، آینه‌ای است از اوضاع اجتماعی ایران در کوران جنگ در شهر همدان. کتاب از وجهی ترسیم‌کننده روحیه ایرانی‌ها و خرد جمعی آنها در مقابله با یک جنگ تحمیلی است. 

انتشارات سوره مهر به‌تازگی چهلمین چاپ از این اثر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ