۵کتاب فارسی در فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۴کتابخانه بین‌المللی‌مونیخ

اقتصاد ایران: فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۴ کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیح در حالی منتشر شد که در میان ۲۱۵ اثر معرفی شده،‌ ۵ عنوان از کتاب‌های فارسی نیز دیده می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم،‌ از فهرست کلاغ سفید 2024 کتابخانه‌ بین‌المللی کودکان مونیخ رونمایی شد. در این فهرست که شامل 216 عنوان کتاب کودک و نوجوان به 44 زبان و از 62 کشور جهان است، پنج عنوان کتاب فارسی نیز معرفی شده است.

این 5 عنوان کتاب فارسی عبارتند از:  «پسر اقیانوس» نوشته مهدی رجبی، به تصویرگری هاله قربانی از نشر افق،
 «جهان به سفر می‌رود»نوشته زهرا و حانیه شجاعی از نشر اطراف، «دختر دال» بازآفرینی احمد اکبرپور به  تصویرگری نوشین صادقیان از انتشارات فاطمی،‌ «نه مثل هر روز» نوشته فرهاد حسن زاده به تصویرگری هاله قربانی از نشر چشمه و «هفت جاویدان» نوشته مرجان فولادوند از نشر هوپا.

لازم به یادآوری است که عناوین یادشده از میان کتاب‌هایی که اطلاعات‌شان در بازه‌ زمانی زمستان 1401 تا بهار 1402 از سوی ناشران، نویسندگان و تصویرگران، منتقدان ادبیات کودک، شورای کتاب کودک، آژانس‌های ادبی و سایر نهادهای فعال در حوزه‌ ادبیات کودکان ایران به دست کتابخانه رسیده، انتخاب شده‌اند.

بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ اعلام کرده است: بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ از تمامی دوستان و صاحب نظرانی که با معرفی‌ها و نقدهای خود ما را یاری کردند، همین طور ناشرانی که سخاوتمندانه آثار خود را در اختیار کتابخانه می‌گذارند، صمیمانه سپاسگزار است.

ناشران، نویسندگان، و تصویرگران محترم همچنان می‌توانند جدیدترین آثار خود را دو نوبت در سال (ماه اکتبر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بهار هر سال در نمایشگاه کتاب بولونیا) به غرفه کتابخانه تحویل دهند.

کلاغ‌های سفید فهرستی است که سالانه از سوی کتابخانه مونیخ منتشر می‌شود و شامل کتاب‌های پیشنهادی کودک و نوجوان است. از میان تعداد زیاد کتاب‌هایی که این کتابخانه از ناشران، مؤسسات، سازمان‌ها و سایر همکاران دریافت می‌کند، کارشناسان صدها کتاب از حدود صد کشور جهان را به بیش از پنجاه زبان انتخاب می‌کنند. عنوان‌ها با توجه به موضوع و کیفیت نوآورانه ادبی و ظاهری آنها برای مخاطبان بین‌المللی انتخاب می‌شوند. خلاصه‌ای از هر کتاب ارائه می‌شود. جشنواره ای به همین نام نیز هر دو سال یک بار به میزبانی کتابخانه و با حضور نویسندگان و تصویرگرانی از سراسر دنیا برگزار می‌شود که هدف اصلی آن ترویج خواندن و معرفی ادبیات سایر ملل به کودکان آلمانی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ