ارسال ۸۱ اثر به سومین جشن مهر سینمای خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۸۱ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره جشن مهر سینمای خراسان جنوبی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخنده شنبه شب در سومین جشن مهر سینمای خراسان جنوبی که با حضور فرماندار بیرجند و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بیان داشت: آثار جوانان خراسان جنوبی که در نقاط مختلف استان در حوزه سینما فعالیت می‌کنند، با حضور در این جشن دیده شده و از این طریق زمینه شکوفا شدن استعدادهای آنها فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۱ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشن ارسال شد که از صاحبان آثار برتر در هر بخش تجلیل می‌شود.

به گفته وی در شش ماه ابتدای سال جاری فروش سینماهای استان حدود ۲۰ میلیارد تومان بود و ۲۵ اثر هم امسال در سینماهای استان اکران شده است.

وی تصریح کرد: درجه سینماهای پارک قاین و فردوسی بیرجند ارتقا پیدا کرده است و با حدود یک میلیارد تومان تجهیز سالن سینمای طبس را به روز کرده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد اکران فیلم در آن باشیم.

فرخنده با اشاره به اینکه وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت سینما نیست، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی یا شهرداری‌ها باید ساختمان سینماها را بسازند و فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای تجهیز و صدور مجوز فعالیت آنها اقدام خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: ابرقدرت فرهنگ سازی، حوزه سینما است که اگر به خوبی مورد توجه قرار گیرد، اتفاق مبارکی را در این خصوص در کشور شاهد خواهیم بود.

فرخنده اظهار امیدواری کرد که با برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی در سال‌های آینده شاهد تولید و اکران حداقل یک اثر از هنرمندان فعال در حوزه سینمای استان بر پرده سینماهای کشور باشیم.

کاظم ایمان طلب یکی از داوران سومین جشن مهر سینمای خراسان جنوبی نیز در ادامه بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده: امر داوری کار دشواری است اما بدون توجه به نظر شخصی، داوری این آثار را انجام داده‌ایم.

در بخش دیگری از این بیانیه هم آمده است که آثار سال جاری نشانگر بضاعت خراسان خوبی از نظر تکنیکال است.

در ادامه این مراسم از شکری نیا پیشکسوت حوزه سینمای استان، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تعدادی از مدیران مؤسسه‌های سینمایی استان، مدیران سینماهای پارک قاین، مدیر سینما سیار، سینما فردوسی و سینما بهمن بیرجند و همچنین از صاحبان آثار برتر در هر بخش تجلیل شد.

شایان ذکر است که از خانواده شهید احمد علی لکزایی به دلیل اینکه یکی از آثار ارسالی به این جشن مستندی درباره این شهید بود، تقدیر شد و داوری آثار ارسالی به این جشن را نیز داود شیخ، احسان عمیدیان و کاظم ایمان طلب بر عهده داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ