جاسوسی از حساب بانکی نخست وزیر و وزرای ایتالیا

اقتصاد ایران: رسانه‌ها گزارش دادند که یک کارمند سابق بانک در ایتالیا در عرض چندین ماه از حساب‌های هزاران مشتری از جمله نخست وزیر و دو وزیر کابینه وی جاسوسی کرده که هنوز انگیزه وی از این کار مشخص نیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، یک کارمند بانک در ایتالیا در طول دو سال از حساب های حدود 3500 مشتری از جمله نخست وزیر و دو وزیر جاسوسی کرده است. انگیزه وی از این کار هنوز مشخص نیست و مقامات در حال بررسی مسئله هستند.

بر اساس گزارش های منتشر شده یک کارمند سابق بانک در 26 ماه از حدود 3500 حساب جاسوسی کرده است. در میان قربانیان افراد مشهور و سیاستمدارانی مانند جورجیا ملونی، نخست وزیر انگلیس، وزیران گردشگری و دفاع و فرمانداران پولیا و ونتو نیز حضور داشتند. این مطلب را ابتدا روزنامه ایتالیایی دومانی گزارش داد، اما اکنون دیگر روزنامه ها آن را تایید کرده اند. انگیزه این مرد هنوز مشخص نیست.

این دسترسی غیرعادی به حساب ها در یک بازرسی داخلی افشا شد و پس از مشاهده پرسش‌های مکرر سوء ظن ایجاد شد و برخورد انضباطی آغاز و فرد جاسوس اخراج شد.

فرد مظنون اکنون به دلیل دسترسی نامناسب به سیستم های رایانه ای و تلاش برای به دست آوردن اطلاعات تحت بازجویی قرار دارد. پلیس خانه او را بازرسی کرده و گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های رایانه‌ای را نیز ضبط کرده تا انگیزه‌های او را بیشتر بشناسد.

علاوه بر قوه قضاییه، افسر حفاظت از اطلاعات نیز به این پرونده رسیدگی می کند. این دومین بار در مدت کوتاهی است که نخست وزیر ایتالیا مجبور به مقابله با حملات به حریم خصوصی خود می شود. همین چند روز پیش، جورجیا ملونی پس از اینکه دو مرد با استفاده از هوش مصنوعی فیلم‌های جنسی جعلی از او ساختند، در دادگاه شهادت داد. در ماه ژوئیه، ملونی پس از اینکه یک روزنامه نگار عکس های او را جعل کرد هم خسارت دریافت کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ