وقوع تراژدی جدید برای پناهندگان در دریای مدیترانه

اقتصاد ایران: رسانه‌ها از غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان دیگر در شرق جزیره مایورکای اسپانیا در دریای مدیترانه با احتمالا ۱۱ قربانی خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ "، "دونالد تاسک"، نخست وزیر لهستان خواستار تعلیق بخشی از حق پناهندگی برای مهاجرانی است که به زعم وی به طور غیرقانونی وارد این کشور شده اند.

"دونالد تاسک" روز شنبه در نشست ائتلاف شهروندان لیبرال-محافظه‌کار خود گفت: امروز با صدای بلند می‌گویم که یکی از عناصر استراتژی مهاجرت، تعلیق موقت حق پناهندگی خواهد بود. وی در سخنرانی خود گفت که می خواهد از اتحادیه اروپا بخواهد که این تصمیم را "به رسمیت بشناسد".

وی در توجیه این اقدام خود گفت: دولت او به خوبی از نحوه استفاده "الکساندر لوکاشنکو"، نخست وزیر بلاروس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و و قاچاقچیان انسان از حقوق پناهندگی آگاه است. تاسک تاکید کرد: شیوه استفاده از این حق پناهندگی با ماهیت حق پناهندگی در تضاد است.

وی افزود: لهستان به هیچ ایده اروپایی که امنیت این کشور را نقض کند، احترام نمی گذارد یا آن را اجرا نمی کند. نخست وزیر لهستان گفت: من در اینجا به پیمان مهاجرت و زمینه مهاجرت فکر می کنم.

کشور لهستان، به عنوان عضو ناتو و اتحادیه اروپا مدت‌ها است که رهبری بلاروس و مسکو را به هماهنگ کردن هجوم مهاجران به عنوان بخشی از یک حمله هیبریدی و به بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا از طریق قاچاق مهاجران از مرز لهستان متهم کرده است. البته این اتهامات توسط لوکاشنکو، رهبر بلاروس رد شده است.

کشور لهستان به همراه جمهوری چک، این هفته اعلام کرد که هر دو کشور در نشست بعدی شورای اروپا در اواسط اکتبر، خواستار "یک بحث بسیار جدی و سیاسی در مورد مهاجرت" در بروکسل خواهند شد. این دو کشور بسیاری از پناهندگان اوکراینی را پذیرفته اند.

ورشو و پراگ مدت هاست که خواستار حفاظت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شده اند. آنها در عین حال از برقراری مجدد کنترل مرزهای داخلی همانطور که آلمان انجام داده انتقاد کرده اند. روز چهارشنبه، لهستان و جمهوری چک در بیانیه ای مشترک خواستار تشدید سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا و "نسخه سخت تر و متفاوت تر از پیمان مهاجرت اتحادیه اروپا" شدند که قرار است در سال 2026 اجرایی شود.

پناهندگان همچنان قربانی سیاست های سختگیرانه اتحادیه اروپا می شوند

به گزارش رسانه های محلی حدود یازده مهاجر در یک سانحه واژگونی قایق در شرق مایورکا جان خود را از دست داده اند. به گفته نمایندگی دولت مرکزی اسپانیا در جزایر بالئاریک، سه سرنشین قایق شامگاه جمعه توسط سازمان امداد دریایی اسپانیا زنده در دریای مدیترانه نجات یافتند. آنها به بیمارستانی در پالما، پایتخت مایورکا منتقل شدند.

افراد نجات یافته، دو پسر 15 ساله و یک مرد 21 ساله، طی مصاحبه اولیه پلیس در بیمارستان گزارش دادند که این قایق حدود سه هفته پیش با 14 مسافر از سواحل الجزایر به راه افتاده است. زمانی که قایق بین منورکا و ساردینیا واژگون شد، 11 همسفر آن ها در آب افتادند و غرق شدند. به گفته مقامات، جستجو برای 11 جسد که بلافاصله بعد از واژگونی قایق آغاز شد، تاکنون ناموفق بوده است.

بر اساس اطلاعات رسمی، عملیات نجات در حدود صد مایل دریایی (تقریباً 185 کیلومتر) شرق مایورکا انجام شد. رسانه ها به نقل از مقامات منطقه ای گزارش دادند که این قایق حامل مهاجران که دچار مشکل شده بود توسط ملوانان فرانسوی که کمک های اولیه را ارائه کردند و به مقامات کشورشان در این باره هشدار دادند، کشف شد. این ملوانان فرانسوی به خدمات نجات دریایی اسپانیا اطلاع دادند و درخواست کمک کردند. پس از آن یک هلیکوپتر برای نجات بازماندگان فرستاده شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ