گیلان آماده میزبانی سی و دومین اجلاسیه سراسری نماز می‌شود

اقتصاد ایران: آستارا- رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: گیلان آماده میزبانی سی و دومین اجلاسیه سراسری نماز در سال آینده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی بعد از ظهر شنبه در مراسم همایش نماز در سیره امام حسن عسکری (ع) که با حضور اعضای ستاد نماز شهرستان آستارا برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این اجلاس رویداد مهمی در استان است که باید با برنامه ریزی و همکاری تمامی دستگاه‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه انگیزه لازم برای برگزاری این رویداد مهم قرآنی در دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد افزود: نشر فریضه نماز از سیاست‌های کلان کشور در جامعه است که این اصل با همدلی و هماهنگی نهادهای مرتبط باید بیش از پیش در جامعه تقویت شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با تاکید بر برگزاری نماز اول وقت در ادارات گفت: نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام باید در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان و در اول وقت اقامه شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور مدیران در نمازهای جماعت، اضافه کرد: فضاسازی مناسب در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز اول وقت در ادارات نیز بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی با اشاره به نقش نماز در سیره امام حسن عسکری (ع) گفت: نماز در سیره و سخن امام حسن عسکری (ع) همانند پدران بزرگوارش جایگاه ویژه ای دارد و یکی از بهترین راه‌ها جهت انجام فیض الهی از نماز مراجعه به دستور العمل های پیشوایان دین است.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام، علاوه بر اینکه خود، در ادای فریضه نماز، پیشتاز و الگو بودند، دیگران را نیز به اهتمام به ادای نماز و مداومت بر اقامه‌ی صحیح و با اخلاص آن توصیه می‌کردند.

تعظیم شعائر الهی مانند اقامه نماز وظیفه مؤمنین است

«حجت الاسلام محمد رضا صالحیان» امام جمعه آستارا در این همایش با بیان اینکه بعد از پذیرش خدا، معاد و پیامبر، هیچ عملی بالاتر از نماز نیست، افزود: بالاترین فروع دینی که خدا از مسلمانان می‌خواهد نماز است.

وی به اهمیت نماز اول وقت اشاره و بیان کرد: روا نیست هنگام نماز افراد به کار دیگری مشغول باشند و این یکی از توصیه‌های مهم رهبر انقلاب است.

حجت‌الاسلام محمد رضا صالحیان تعظیم شعائر الهی مانند اقامه نماز را وظیفه مؤمنین دانست و گفت: باید به گونه‌ای باشیم که همه اقشار به سوی انجام واجبات و ترک محرمات تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز و مخصوصاً نماز جماعت از برکات خاصی برخوردار است از مسئولین ادارات خواست تا در برگزاری این واجب دینی اهتمام ورزند.

وحدت اهل تسنن و شیعه در آستارا را در کشور بی نظیر است

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این همایش برگزاری اجلاس استانی نماز در استان گیلان را اتفاق مبارکی دانست و گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های استان این مراسم باشکوه برگزار تا استان گیلان از برکات این اجلاس بهره مند شود.

محمد رضا شهاب زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز و لزوم توجه جدی به این امر مهم الهی، تلاش مسئولین و همه آحاد مردم را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز مورد تاکید قرار داد.

گیلان آماده میزبانی سی و دومین اجلاسیه سراسری نماز می‌شود

وی وحدت اهل تسنن و شیعه در آستارا را در سطح کشور بی نظیر دانست و گفت: اهل تسنن و شیعه در این شهرستان مرزی همواره در کنار هم با وحدت زندگی می‌کنند و مراسم‌های ملی و مذهبی در سطح شهرستان با حضور شیعه و سنی با بهترین شرایط ممکن برگزار می‌شود.

فرماندار آستارا با اشاره به رتبه ششم این شهرستان در ارزیابی‌های ستاد اقامه نماز در استان گفت: از دیرباز بحث اقامه نماز بخصوص در ادارات جزو اولویت‌ها و سرلوحه کارمندان و به ویژه رؤسای محترم ادارات بوده است.

برپایی نماز جلوه زیبایی از سبک زندگی اسلامی است

«حجت الاسلام حسینعلی رضازاده» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز در این همایش با ابراز رضایت از وضعیت اقامه نماز جماعت در شهرستان، خواستار تلاش بیشتر ادارات و ستاد اقامه نماز شهرستان در برگزاری این فریضه الهی شد.

وی افزود: باید به نماز اول وقت در ادارات توجه ویژه ای شود تا با برپایی این فریضه واجب الهی به شکل جماعت، ارزش‌های دینی و اسلامی را به نحو شایسته ای ادا کنیم.

حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده با اشاره به اینکه برپایی نماز جلوه زیبایی از سبک زندگی اسلامی است، اضافه کرد: برپایی نماز مقوله‌ای فراتر از دستورات و بخشنامه‌های سازمانی است چرا که کارکنان تمامی نهادهای و دستگاه‌های دولتی در حکومت اسلامی بر ارزش و اهمیت این امر واقف هستند.

وی به برگزاری نماز در ۲۶ اداره شهرستان آستارا اشاره و تاکید کرد: باید به نماز اول وقت در ادارات توجه ویژه ای شود تا با برپایی این فریضه واجب الهی به شکل جماعت، ارزش‌های دینی و اسلامی را به نحو شایسته ای ادا کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ