رونمایی از جدیدترین دستاوردهای دانش‌بنیان‌های گیلان‌

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با رونمایی از جدیدترین دستاوردهای دانش‌بنیان‌های گیلان‌، از تعریف بسته‌های حمایتی ویژه برای توسه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ‌معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور امروز در حاشیه بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان رشت و ‌رونمایی از جدیدترین دستاوردهای دانش‌بنیان‌های گیلان‌ ‌با اشاره به ظرفیت بسیار خوب شرکت های دانش‌بنیان بومی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: هم اینک 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که طبق برنامه هفتم توسعه به 30 هزار شرکت خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف از جمله منابع انسانی افزود: افراد باهوش‌ و با استعداد بسیاری در استان های شمالی هستند و گیلان در بین نخبگان کشور سهم زیادی دارد اما از ‌پنانسیل نخبگان کمتر استفاده شده است.

افشین افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، محور محرک تولید، اشتغال و اقتصاد در کشور است و دولت چهاردهم نیز برنامه ویژه‌ای برای توجه به این شرکت‌ها، پارک‌های علم و فناوری و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای رشد و توسعه دارد.

وی با بیان اینکه گیلان نیز نقش ویژه‌ای در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان دارد، گفت: طبق آمارهای موجود، یکصد شرکت دانش بنیان در استان گیلان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که باید بسترهای لازم برای بهره برداری از ظرفیت آن‌ها را فراهم کنیم.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بسته‌های حمایتی خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است، گفت: دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به تولیدات و اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان دارد چرا که این شرکت‌ها می‌توانند در رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار موثر باشند.

در ادامه این سفر یک روزه، معاون علمی رییس‌جمهور با همراهی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان در فشتام رشت دیدن کرده و از نزدیک در جریان مسائل، ظرفیت ها و توانایی های دانش بنیان های استان قرار گرفت.

در این نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان استان از جمله ترانس تروئید قدرت و استبلایزر ولتاژ برق، تولید نیمه صنعتی ربات سمپاشی هوایی هوشمند و ارائه خدمات مرتبط، طراحی تولید نصب و راه اندازی سامانه های قرائت از دور برای صنایع برق و گاز و برخی دیگر از محصولات تولیدی به نمایش درآمده است.از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه تولید نهال سالم و گواهی شده از ارقام مختلف کیوی فروت، تولید سنگ مصنوعی نانو پلیمر، طراحی و نگهداری نرم افزارهای تحت وب و طراحی و توسعه سامانه های خدمات نوین است.

در ادامه این بازدید از یک محصول شرکت دانش بنیان برای کنترل و مهار گیاه سنبل آبی که معضل جدی تالاب انزلی و سایر تالاب های استان است، رونمایی شد. در این محصول به گفته تولید کننده ترکیبات شیمیایی و خطرناک مانند سموم و آفت کش ها استفاده نشده و آسیبی به طبیعت و محیط زیست تالاب و اطراف آن وارد نمی کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از 15 شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در شهرک صنعتی رشت دیدن کرد.
افشین، در بدو ورود به استان گیلان، با همراهی هادی حق شناس استاندار گیلان ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ