شهید نصرالله در بُعد استعمارستیزی بی نظیر بود

اقتصاد ایران: قم- رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: اقدامات سیدحسن نصرالله در بعد نظامی در تاریخ اشغالگری بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده و در بُعد استعمارستیزی نیز درخشان و کم‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خامه یار ظهر شنبه در نشست تخصصی «سیدحسن نصرالله به روایتی دیگر» که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات سیدحسن نصرالله در بعد نظامی در تاریخ اشغالگری بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده و در بُعد استعمار ستیزی نیز درخشان و کم‌سابقه است.

رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان پایه‌های رژیم صهیونیستی را بر دو پایه نژاد پرستی و توسعه طلبی همه جانبه استوار دانست و بیان کرد: تمام جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، بر اساس همان اندیشه ادعایی صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه «ملت برگزیده خداوند» هستند، است.

وی افزود: بحث توسعه طلبی جغرافیایی همه جانبه از «نیل تا فرات» و دیگر توسعه طلبی‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و به‌ویژه نظامی در این چارچوب قابل تحلیل و تبیین است.

خامه یار گفت: این دو پایه هر دو در نمادهای پرچم این رژیم از همان آغاز اشغالگری گنجانده شده‌اند و علائم آنها شامل مواردی همچون نژاد پرستی یا آپارتاید مذهبی که (ستاره داوود) است و مجوز این کشتار هم عقیده و ایده ملت برگزیده خدا بوده است و دیگر انسان‌ها همان حیوانات انسان نما هستند که باید یا به خدمت درآیند یا نابود شوند.

وی ادامه داد: به همین علت بر اساس برداشت‌های کاملاً غیر اخلاقی و انحرافی از تورات تحت عنوان «آموزه‌های تلمودی»، کشتارها و قتل عام‌های رژیم صهیونیستی بر این اساس صورت می‌گیرد، دو خط آبی پرچم نیز، نماد همان توسعه طلبی همه جانبه (از نیل تا فرات) این رژیم منحوس و اهداف بلند مدت او است.

رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان عنوان کرد: بسیاری از ملت‌های عرب مبنا و ریشه شعار «هیهات منا الذله» که سید حسن نصر الله آن را سر داده بود را نمی‌دانستند ولی جشنواره‌هایی را با همین نام در خود سرزمین‌های اشغالی و خارج آن برپا داشتند.

وی اذعان کرد: اقداماتی از سوی رهبران مسلمان جهان اسلام در دفاع از سیدحسن نصرالله و در ستایش از اقدامات جهادی او بی‌سابقه است ضمن اینکه در سال ۲۰۰۶ سیدنصرالله به عنوان یک نیروی مقاومتی بسیار خوش درخشید و اتفاقاتی را رقم زد که در تاریخ هفتاد و چند ساله اشغالگری بی‌سابقه و بی نظیر بود.

خامه یار تصریح کرد: رویداد سال ۲۰۰۶ تأثیرات بزرگی روی جنبش‌های آزادی بخش جهان و منطقه داشت و انتفاضه سنگ فلسطینیان را به انتفاضه موشک‌های نقطه زن تبدیل کرد.

وی با اشاره به ماجرای اخراج سوری‌ها از لبنان و ماجرای جنگ ۳۳ روزه اظهار کرد: سید مقاومت به زیبایی توانست با مدیریت ماجرای مهاجرین سوری و مقابله با انقلاب‌های اجتماعی و سیاسی موسوم به انقلاب‌ها و تظاهرات نارنجی جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کند.

رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان بیان کرد: مدیریت کلان رهبر مقاومت در برابر موج مردمی ضد فساد توانست شرایط را به نفع جریان حزب الله تغییر دهد، البته شعار معترضین که همه جریان حزب الله را فرا گرفته بود به خوبی توانست توطئه انقلاب‌های نارنجی را با مدیریت استراتژیک خنثی کند.

خامه یار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات شهید نصرالله، ماجرای ورود به سوریه و جنگ با افراطیون بود و عملکرد شجاعانه‌ای که همواره در کارنامه جاودانه زندگی رهبر مقاومت نقش بسته است.

وی ابراز کرد: شهید نصرالله دوستی با کشورهای همسایه و مدارا با اقلیت‌های دینی و طوایف داخلی لبنان را سیاست رسمی رهبر فقید جبهه مقاومت توصیف کرد.

رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله از یک قدرت اقناع سازی خاصی برخوردار بود و این بر اساس یک سنت عقلگرایی و زاییده شخصیت خردورزانه سید مقاومت محسوب می‌شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ