استادان دانشگاه علامه نخستین مدرسان حوزه هوش مصنوعی بودند

اقتصاد ایران: دبیر همایش هوش مصنوعی در آموزش گفت: استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی جزو نخستین مدرسان حوزه هوش مصنوعی بودند و قصد داریم کارگاه‌هایی را در آموزش عالی و مراکز آموزشی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» با هدف آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آن‌ها در آموزش و یادگیری به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و دانشگاه علم و صنعت ایران امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

حمیدرضا مقامی، دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری در این همایش اظهار کرد: هوش مصنوعی می‌تواند انقلاب جدیدی ایجاد کند و در همین راستا تصمیم گرفتیم که از این فناوری در قالب ابزاری برای یادگیری استفاده کنیم.

وی افزود: استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی جزو نخستین مدرسان حوزه هوش مصنوعی بودند و قصد داریم کارگاه‌هایی را در آموزش عالی و مراکز آموزشی برگزار کنیم.

دبیر علمی همایش عنوان کرد: یکی از مسائل هوش مصنوعی آینده آن است که آیا این فناوری می‌تواند تحولی در سیستم آموزشی ایجاد کند که به نظر می‌رسد سیستم هوش مصنوعی بر اساس ویژگی‌هایش قرار است انقلابی ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: از استادان برجسته در زمینه علوم شناختی دعوت کردیم که در این همایش شرکت کنند. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در راس آن رئیس دانشگاه نیز مسیر را برای ما هموار کرد تا این همایش برگزار شود.

مقامی عنوان کرد: در این همایش ۹ گرنت پژوهشی خواهیم داشت. یکی از این گرنت‌ها به صورت تخصصی آموزش پلیس است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این بین ۱۸۰ مقاله پذیرفته شد. برای داوری این مقالات نیز دو داور انتخاب شد تا با بررسی‌های لازم بهترین مقاله را انتخاب کنند.

دبیر علمی نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری بیان کرد: در ملاحظات اخلاقی هوش مصنوعی، بیشترین آمار مقاله را داشتیم زیرا مهم‌ترین دغدغه امروزی ما این است که شاید هوش مصنوعی جای انسان را در انجام کارها بگیرد. همچنین در حوزه مدارس، مقاله های زیادی داشتیم و این نشان می‌دهد دغدغه معلمان در مدارس در این زمینه بسیار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ