ظفرقندی به قطر می‌رود

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، در اولین سفر خارجی برای شرکت در نشست کمیته منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو)، عازم قطر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و تمامی کشورهای عضو ۲۲ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با شعار «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» در دوحه قطر برگزار می‌شود.

اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است. هفتاد و یکمین اجلاس امرو شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی اجلاس و نشست‌های جانبی خواهد بود.

بر اساس دستور کار ارائه شده، هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای برنامه شامل ارائه گزارش پیشرفت در مورد ۱۱ سند فنی می‌باشد که در سال‌های گذشته و در نشست‌های قبلی به تصویب رسیده و کشورهای عضو می‌بایست وضعیت پیشرفت خود در مورد هر یک از اسناد مذکور را در قالب بیانیه ارائه کنند. همچنین در این اجلاس چهار سند فنی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

در جریان هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قطر چهار نشست فنی جانبی نیز برگزار خواهد شد.

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت کشورمان روز سه شنبه ۲۳ مهرماه، در این نشست در مورد مسائل مختلف سلامت در منطقه، نظیر وضعیت بیماری‌هایی مانند تب دانگی و آبله میمونی در کشورهای منطقه، وضعیت سلامت در غزه و لبنان و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علیرغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای ابرقدرت‌ها، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه، جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به جناب آقای دکتر «داوود خلیلی» عضو هیأت علمی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اهدا خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، ظفرقندی قرار است در حاشیه این اجلاس، با وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی و همچنین دکتر «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و خانم «حنان بلخی» مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفت‌وگو کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ