عربستان با «مانچینی» هم بهتر نشد/ خشم کارشناسان از اظهارات سرمربی

اقتصاد ایران: تیم ملی فوتبال عربستان در حالی در دور سوم انتخابی جام جهانی برابر ژاپن تن به شکست داد که نتایج این تیم حاکی از آن است این تیم در مقایسه با دوره مربیگری «هروه رنار» شرایط بهتری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی شکست خانگی و تاحدی غیرمنتظره تیم ملی فوتبال عربستان سعودی به تیم ملی ژاپن در دور سوم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی این تیم با انتقادهای جدی مواجه شده است. در این بازی که در ورزشگاه «الجوهره» برگزار شد، عربستان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و این باخت، آمار منفی جدیدی را برای مانچینی به همراه داشت.

به گزارش روزنامه «الریاضیة» عبرستان، این باخت ششمین باخت مانچینی از زمان شروع به کارش در آگوست ۲۰۲۳ است. او در طول این مدت نه تنها در بازی‌های دوستانه بلکه در مسابقات رسمی نیز شکست‌هایی را متحمل شده است. عربستان سعودی در دیدارهای دوستانه مقابل تیم‌های کاستاریکا، کره جنوبی و مالی و همچنین در مسابقات رسمی مقابل کره جنوبی، اردن و ژاپن شکست خورده است.

عربستان در ۱۷ بازی تحت هدایت مانچینی، همان تعداد باختی را متحمل شده که در ۳۰ بازی ابتدایی تحت سرمربیگری «هروه رنار»، مربی پیشین خود، داشته است. مانچینی به طور سنتی از سیستم ۳-۵-۲ استفاده می‌کند، اما در بازی مقابل ژاپن به طور موقت به ۵-۴-۱ تغییر سیستم داد اما این تصمیم نتوانست مانع از دریافت گل‌های بیشتر شود.

پس از این بازی، انتقادات به مانچینی افزایش یافت. او به خاطر انتخاب‌هایش در چینش بازیکنان و نحوه بازی تیم با انتقادات شدیدی روبرو شد. یکی از انتقادات اصلی به اظهارات او بعد از بازی مربوط می‌شود که گفت: «تصمیم من برای تغییر سیستم بازی بر اساس درخواست‌های تماشاگران بود.» این اظهارات، خشم برخی از تحلیلگران و پیشکسوتان فوتبال را برانگیخت و برخی از آنها این تغییر را به عنوان یک «فاجعه بزرگ» توصیف کردند.

در این میان، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با حمایت از مانچینی اعلام کرد که او تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در سمت خود باقی خواهد ماند و از تماشاگران خواست که از تیم حمایت کنند.

تیم ملی عربستان سعودی در بازی‌های آینده خود در مرحله مقدماتی، به دنبال جبران این شکست و کسب امتیازات لازم برای صعود به جام جهانی خواهد بود. آنها در مرحله بعدی به مصاف بحرین خواهند رفت و تلاش خواهند کرد تا با بهبود عملکرد خود، شانس صعود خود را افزایش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ