انتقاد تند نماینده روسیه در شورای امنیت به جنایات اسرائیل

اقتصاد ایران: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از همکاران آمریکایی خود که هرگونه تلاش‌ شورای امنیت برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه را مسدود می‌کنند، گفت: حملات بی‌رحمانه اسرائیل به مناطق پرجمعیت در لبنان، نقض آشکار اصول حقوق بین‌المللی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، شب گذشته در جریان نشست شورای امنیت اعلام کرد که نمایندگان آمریکا همچنان مانع از اتخاذ هرگونه تصمیمی برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه می‌شوند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در تلاش برای تصویب آن هستند.

این دیپلمات روس گفت: «همکاران آمریکایی ما همچنان هرگونه تلاش اعضای شورای امنیت برای اتخاذ تصمیماتی که به برقراری آتش‌بس در منطقه منجر شود را مسدود می‌کنند. اسرائیل علی‌رغم تجربه تلخ بدست آمده از درگیری‌های سال 2006، اکنون رویکردی بسیار ریسک‌پذیر داشته و تمامی کارت‌های خود را روی میز گذاشته است. در عین حال، به همراه اسرائیل، هم‌پیمانان آمریکایی آن نیز بر اساس قاعده "همه یا هیچ" عمل می‌کنند. ضمن اینکه به دلیل نزدیک شدن به اوج مبارزات انتخاباتی و فشارهای سیاسی، تصمیم‌گیری واشنگتن بیشتر از قبل پیچیده شده است. البته در این ارتباط همه چیز روشن است، تنها پرسش این است که اعضای شورای امنیت در این شرایط چه باید بکنند.»

نبنزیا تأکید کرد که مقامات اسرائیلی و هم‌پیمانان آمریکایی آنها «آتش بدترین تشدید تنش در خاورمیانه را شعله‌ور می‌کنند» و همچنان به نقض حقوق بین‌المللی ادامه می‌دهند.

وی از این برخورد انتقاد کرد که برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل نمی‌خواهند آمریکا را «در موقعیت دشواری» قرار دهند و به همین دلیل تصویب تصمیمات مهم به تعویق می‌افتد.

نماینده روسیه افزود: «ما به موضع گیری اصولی خود اطمینان داریم و آماده‌ایم از تمام ابزارهای صلح‌آمیز که در اختیار شورای امنیت است، استفاده کنیم. اما متأسفانه برخی از همکاران ما در شورای امنیت تلاش دارند تا آمریکا را در موقعیت فعلی راحت بگذارند و در نتیجه، به سخنرانی‌های زیبا اما بی‌محتوا در خصوص اوضاع منطقه بسنده می‌کنند.»

این دیپلمات روس همچنین به رفتار بی‌رحمانه اسرائیل نسبت به مردم غیرنظامی در لبنان که در نتیجه حملات نیروهای مسلح اسرائیل کشته می‌شوند، اشاره و ابراز تاسف کرد که تشدید وخامت اوضاع در خاورمیانه «فراتر از مرزهای درگیری فلسطین و اسرائیل گسترش یافته و کشورهای جدیدی از این منطقه را بی‌ثبات کرده است.»

وی افزود: «بی‌رحمی این حملات انسان را شگفت زده می‌کند، اسرائیل که تحت حمایت آمریکا خود را مصون از تنبیه تصور می‌کند، مناطق پرجمعیت بیروت و دیگر شهرهای لبنان را هدف قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که مقامات اسرائیلی نه تنها اصول حقوق بشر بین‌المللی را به‌طور آشکار نقض می‌کنند، بلکه تلفات میان غیرنظامیان را به‌عنوان نوعی خسارت جانبی و غیرقابل اجتناب، قابل قبول در نظر می‌گیرند.»

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ