پوتین و پزشکیان درباره اوضاع خاورمیانه گفتگو می‌کنند

اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین، ضمن تکذیب ادعای تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با دونالد ترامپ پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری وی، گفت: روسای جمهوری روسیه و ایران امروز در ترکمنستان دیدار کرده و درباره وخامت اوضاع کنونی در منطقه خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین  اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امروز، جمعه، در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، با همتای ایرانی خود، مسعود پزشکیان، در خصوص اوضاع کنونی در منطقه خاورمیانه گفتگو خواهد کرد. 

پسکوف شب گذشته به خبرنگاران گفت: «روابط دوجانبه ایران و روسیه بسیار جامع بوده و  مواضع مسکو و تهران در بسیاری از زمینه‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک است. طبیعی است که وضعیت خاورمیانه نیز از توجه ما دور نمی‌ماند و این موضوع قطعاً در دستورکار مذاکرات روسای جمهوری دو کشور قرار خواهد داشت.»

پیشتر در اوایل اکتبر، یوری اوشاکوف، مشاور سیاسی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که پوتین در جریان سفر کاری خود به ترکمنستان، برای نخستین بار با رئیس جمهور جدید ایران دیدار خواهد کرد.

پوتین و پزشکیان همچنین در نشست سران بریکس در کازان که از 22 تا 24 اکتبر برگزار می‌شود، دیدار خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین بامداد امروز، جمعه، برای شرکت در همایش بین‌المللی «پیوند زمان‌ها و تمدن‌ها – پایه صلح و توسعه» وارد عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان شد. در این همایش، روسای جمهور بیش از 10 کشور جهان و سران سازمان‌های بین‌المللی نیز حضور خواهند داشت. 

کرملین ادعای تماس پوتین و ترامپ در دوره  همه‌گیری کرونا را تکذیب کرد

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، هیچ‌گونه تماس تلفنی با یکدیگر نداشته‌اند.

دیمیتری پسکوف بدین ترتیب به ادعای مطرح شده توسط باب وودوارد، خبرنگار آمریکایی در کتاب خود واکنش نشان داد که عنوان کرده بود پوتین و ترامپ گویا در زمینه سیستم‌های ایمنی در مقابل ویروس کرونا داده‌هایی را مبادله کرده‌اند.

پسکوف توضیح داد: «ما قبلاً هم توضیح داده بودیم که در ابتدای همه‌گیری، وضعیت بسیار پیچیده‌ای در سراسر جهان وجود داشت و میلیون‌ها نفر به کووید مبتلا شدند. سیستم‌های تست اولیه به خوبی عمل نمی‌کردند و دقت آن‌ها بسیار پایین بود. طبیعتاً در آغاز همه‌گیری، تمامی کشورها با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه بوده و سعی می‌کردند تا به تبادل کمک‌ها پرداخته و با یکدیگر همکاری کنند.»

وی افزود: «در آن زمان روسیه به ایالات متحده تعدادی دستگاه‌های تنفس مصنوعی ارسال کرد و ایالات متحده نیز چند نمونه تست کرونا به روسیه فرستاد. اما ادعای برقراری تماس‌های تلفنی بین رئیس جمهور پوتین و دونالد ترامپ صحت ندارد و چنین چیزی رخ نداده است.»

پوتین، آناتولی آنتونوف را از سمت سفیر روسیه در آمریکا برکنار کرد

در گزارش دیگری آمده است، طبق اطلاعات کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز گذشته حکمی را امضا کرد که بر اساس آن آناتولی آنتونوف از سمت ریاست نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده برکنار شده است. 

در حکم رئیس‌جمهور که شب گذشته در وب‌سایت رسمی اسناد قانونی روسیه منتشر شده، آمده است: «آناتولی ایوانوویچ آنتونوف از وظایف سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار فدراسیون روسیه در ایالات متحده آمریکا و همچنین نماینده دائم این کشور در سازمان کشورهای قاره آمریکا در واشنگتن، معاف می‌شود.»

آنتونوف در سال 2017 به عنوان سفیر روسیه در ایالات متحده منصوب شد. پیش از آن، در سال‌های 2011 تا 2016، وی معاون وزیر دفاع روسیه بود و از سال 2016 تا 2017، به عنوان معاون وزیر امور خارجه روسیه فعالیت می‌کرد. وی در تاریخ 5 اکتبر به کار خود در واشنگتن پایان داده و خاک ایالات متحده را ترک کرد.

 

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ